پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:33:23 - چهارشنبه 10 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کاری کارستان با دستان خالی و همتی جهادی؛
معاینه رایگان پزشک متخصص و توزیع دارو به ۱۰ روستای محروم راور
همت جهادی، حضور بی سابقه و خدمات کم نظیر خلاصه ای از ۷روز خدمت ۱۲۰جهادگر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به ۱۰روستای محروم شهرستان راور است.

محمدحسین فدایی در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: این اردو در سالهای اخیر بی سابقه بوده و خدمات رایگان بهداشتی و درمان شامل: خدمات دندانپزشکی(ترمیم،کشیدن و فیشور سیلانت)، معاینه رایگان پزشک عمومی و متخصص، توزیع رایگان دارو، خدمات پرستاری همچون تزریقات وپانسمان، انجام تست های غربالگری قند خون و فشار خون وآموزش های بهداشت  ازجمله آموزش های فردی، آموزش بهداشت دهان و دندان و آموزش نحوه مصرف دارو به جمعیتی چند هزار نفری ارائه شد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: یکی از اقدامات جالب بهداشتی درمانی در این اردو حضور در خانه افراد سالمندی بود که توانایی حضور در مرکز ارائه خدمات را نداشتند.

 

وی همچنین به اقدامات فرهنگی صورت گرفته اشاره کرد و افزود: جامعه هدف اقدامات فرهنگی سه گروه بودند:۱-خود جهادگران ۲-مردم روستاها ۳-نوجوانان و نونهالان روستاها دراین قسمت فعالیت هایی همچون پخش کلیپ وفیلم، برگزاری مراسمات دعا، برگزاری حلقه های تربیتی ویژه کودکان، نونهالان و نوجوانان، برگزاری کلاس های هنری همچون قصه، سرود و کاردستی، برگزاری مسابقات و اردوهای تفریحی ویژه نونهالان و نوجوانان مناطق، اهدای جایزه و همچنین دیدار با خانواده های شهدا و غبار روبی از مزار شهدا انجام گرفت.

حضور پرچم متبرک امام رضا (ع) در این اردو خاطراتی تکرار نشدنی را رقم زد

فدایی با اشاره به حضور پرچم متبرک امام رضا(ع) در اردو که با حمایت آستان قدس صورت گرفت افزود:خاطراتی که این پرچم در این اردو رقم زد تکرار شدنی نیست.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین از اعزام مشاور خانواده به روستاها در راستای رفع مشکلات خانوادگی خبر داد و یادآور شد: پرداختن به مسائل مربوط به تربیت کودکان  از اهم مسائل مطرح شده توسط مشاوران بود.

 

محمدحسین فدایی در پایان از کمک ها و حمایت های وزیر بهداشت، ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان، معاونت های دانشجویی فرهنگی، بهداشت، غذا و دارو، درمان، فرماندار راور، مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان راور و دیگر ارگانهای این شهر، ناحیه بسیج دانشجویی استان، بسیج سازندگی استان و دکتر پوراسلامی تشکر کرد و افزود:تشکر و سپاس واقعی از آن جهادگرانی است که با صبر و ‌تحمل خودشان به ارائه خدمت به مردم محروم پرداختند.

 

لازم بذکر است این اردو از اول تا هفتم شهریورماه در ۱۰روستای محروم شهرستان راور برگزار شد و مسئولینی همچون دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان، مسئول بسیج سازندگی استان، فرمانده ناحیه بسیج شهرستان راور و مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان راور از این اردوی جهادی بازدید کردند.

 

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi