پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:00:25 - شنبه 14 دی 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده سپاه استان کرمان:
مطالعه، شجاعت، ولایت پذیری حاج قاسم را محبوب دل ها کرد/این جنایت بزرگ ترین خطای راهبردی آمریکایی ها بود
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ولایت پذیری سردار حاج قاسم سلیمانی وی را محبوب دل های مستضعفین عالم کرد و این جنایت آمریکا بزرگترین خطای راهبردی آنان در طی این ۴۱ سال است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از “راه آرمان” سردار غلامعلی ابوحمزه شامگاه گذشته در مراسم شهادت سردار سلیمانی در حسینیه ثارالله کرمان عنوان کرد: سردار سلیمانی یک الگو و اسوه است و اگر بخواهیم راه، هدف و برنامه های ایشان را ادامه دهیم باید بدانیم ایشان چه ویژگی هایی داشتند.

سردار ابوحمزه در خصوص ویژگی های حاج قاسم چند سوال را مطرح کرد و گفت: چرا یک فرزند پرورش یافته در روستای قنات ملک از شهرستان رابر در یک خانواده مومن و وفادار به ارزش های اسلام و انقلاب پرورش پیدا می کند و از نظام و امت بزرگ اسلامی دفاع می کند؟

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: چرا یک مربی میدانی کار را شروع می کند و آن قدر پیش می رود که به عنوان  فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله از لشکرهای خط شکن دوران دفاع مقدس تبدیل می شود و بعد از دوران جنگ تحمیلی فرمانده جبهه مقاومت در جهان اسلامی می شود؟

وی خاطرنشان کرد: چرا بعد از حمله آمریکایی ها به افغانستان، حاج قاسم در افغانستان حضور پیدا می کند و پنجه در پنحه غربی ها می اندازد و به مجاهدان افغانی کمک می کند؟

این مقام مسئول تصریح کرد: نقش حاح قاسم سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۸ روزه جهاد اسلامی و حزب الله لبنان چیست و یا نقش ایشان در گیر افتادن داعش در سوریه و عراق چیست؟ چرا وقتی حاج قاسم وارد عرصه می شود و جبهه مقاومت شکل می گیرد زینبیون در پاکستان و حشد الشعبی در عراق شکل می گیرد؟

ابوحمزه ابراز کرد: چه چیزی باعث شد که ملت های مسلمان در عراق، سوریه، بحرین، یمن و سایر بلاد اسلامی با اعتماد به نفس بر می گردند و در مقابله با استکبار، خود اتکا می شوند و ایشان چه نقشی را در وحدت گروه های جهادی و در مقابله و شکست بی چون و چرای آمریکا و اسرائیل غاصب و کشورهای مرتجع منطقه در غرب آسیا ایفا کرد؟

وی با بیان اینکه باید ویژگی هایی را که شهید بزرگوار ما را از روستای قنات ملک به عنوان مبدا حرکت تا امروز در نقطه شهادت رساند را مورد توجه قرار داد افزود: نقش حاح قاسم سلیمانی در شکل گیری جهاد مقاومت اسلامی در جهان اسلام و ملت های مسلمان بی بدیل و اثر گذار است و همه ما داغدار شخصیت برجسته مومن، مجاهد، انقلابی و ولایی هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اولین و مهم ترین ویژگی سردار سلیمانی را اهل مطالعه بودن دانست وعنوان کرد  سردار سلیمانی بسیار اهل مطالعه بود و در جلساتی که در کرمان داشت بارها به من می گفت من به شدت به مطالعه و کتاب خواندن علاقه مند هستم و دوست دارم نسبت به اسلام آگاهی کامل داشته باشم تا بتوان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها درست عمل کنم.

وی ادامه داد: دومین ویژگی مهم حاج قاسم سلیمانی اطاعت از ولایت مطلقه فقیه چه در زمان امان راحل و چه در زمان رهبری آیت الله خامنه ای است و در طول این ۴۰ سال یک نمونه پیدا نمی کنید که حاج قاسم تمردی از دستور ولایت داشته باشد و یکی از نکاتی که حاج قاسم را محبوب دل های مستضعفان عالم کرده همین اطاعت از مقام ولایت است و این درس بزرگی برای همه ماست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: هر کسی عزت، اقتدار و مقبولیت می خواهد مهم ترین نکته ای که در اسلام به آن تاکید شده است اطاعت از ولایت است و حاج قاسم آن را به بهترین وجه در طول ۴۱ سال به نمایش گذشت.

سردار ابوحمزه بصیرت و دشمن شناسی را از دیگر ویژگی های برجسته سردار سلیمانی مطرح کرد و اضافه کرد سردار سلیمانی راه و هدف را کاملا می شناخت و همواره در سخنرانی های ایشان در ابعاد مختلف شاهد این بصیرت بوده اید.

وی بیان کرد: انسان های بصیر و آگاه می دانند و بر اساس اتفاقات گذشته و شرایط حال پیش بینی آینده را می کنند و شاهد بودید که سردار سلیمانی سه ماه قبل از نابودی داعش پیش بینی کرد داعش محو می شود و این بصیرت یک فرمانده است که دشمن را به خوبی می شناسد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اخلاص و کار برای خدا را از دیگر ویژگی های سردار سلیمانی برشمرد و عنوان کرد: سردار سلیمانی هیچ گاه کاری را برای غیر خدا انجام نداد و هیچ وقت نشد که از خود و منیت حرفی بزند و هر توفیقی کسب کرد گفت همه این توفیقات از خدا و ائنه اطهار و فاطمه زهرا(س) است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: شجاعت سردار سلیمانی از دیگر ویژگی های این شهید بزرگوار است که از بدو ورود به سپاه تا لحظه شهادت در هیچ صحنه ای عقب نشینی نکرد و با تمام وجود سینه اش را سپر می کرد و جلوتر از نیروهای خود در لشکر، سپاه و قدس و جبهه مقاومت حرکت می کرد و خداوند این شجاعت را در وجد او قرار داده بود.

ابوحمزه مردم داری و مردم یاری را از دیگر ویژگی های این شهید بزرگ بیان کرد و گفت: انس با همه اقشار جامعه دیگر ویژگی های ایشان است و تواضع و فروتنی ایشان در مقابل مردم مثال زدنی است بنابراین سردار سلیمانی در مقابل دشمن به مثابه اشداء علی الکفار و با دوستان مصداق رحما بینهم بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی با تمام وجود و بدون مماشات و ترس در مقابل آمریکا و صهیونیست موضع می گرفت البته نه فقط در حرف بلکه در عمل آن را ثابت کرد لذا سردار سلیمانی هم اهل شعار و هم اهل شعور بود، هم اهل حرف و هم اهل عمل بود و در همه صحنه های خطرناک که احتمال شهادت بود حضورر می یافت.

ابوحمزه این جنایت آمریکا را بزرگ ترین خطای راهبردی ان ها در طول دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی دانست و گفت: آن ها علیرغم توافق با دولت عراق مبنی بر عدم تعرض، نقض پیمان کردند و رییس جمهور خبیث و وزیر دفاع آمریکا رسما مسئولیت این جنایت را عهده دار شدند.

وی در پایان عنوان کرد: این حرکت آمریکایی ها اشتباه بزرگی بود که مرتکب شدند و پذیرش مسئولیت این جنایت توسط آن ها، دست جمهوری اسلامی را باز کرد تا درهر جای دنیا مقتدرانه پاسخ آن ها را بدهد و مطمئن باشید انتقام سختی در انتظار آمریکایی ها خواهد بود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi