پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

19:23:51 - چهارشنبه 8 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشارکت ۶۵ هزار دانش آموز هلال احمر کرمانی در بیست و پنجمین مانور زلزله و ایمنی
صبح امروز مانور زلزله و ایمنی در ۳۹۰ مدرسه و مشارکت بیش از ۶۵ هزار عضو کانون دانش‌آموزی در مدارس استان کرمان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش دانشجو آزاد:صبح امروز مانور زلزله و ایمنی در ۳۹۰ مدرسه و مشارکت بیش از ۶۵ هزار عضو کانون دانش‌آموزی در مدارس استان کرمان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

رضا فلاح در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با اشاره به اینکه آموزش یکی از مولفه های مهم در کاهش اثرات ناشی از حوادث است، بیان کرد: افزایش آمادگی و توانمندسازی دانش آموزان در مقابله با حوادث؛ با توسعه آموزش و اجرای مانورهای مستمر میسر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در کاهش اثرات ناشی از حوادث، تلفات و خسارات تاثیر زیادی دارد، خاطرنشان کرد: کرمان استان حادثه خیزی است و روز هشتم آذر که به عنوان روز ایمنی مدرسه نامگذاری شده تاکید بر این نکته است که اهتمام جدی‌تری در امر آموزش دانش آموزان صورت گیرد.

فلاح تصریح کرد: هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده های طبیعی است.

وی با اشاره به برگزاری طرح ملی دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) تصریح کرد: همچنین کلاس‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه در مدارس بر اساس رسالت و اینکه جمعیت هلال احمر متولی ارائه آموزش‌های امدادو نجات است، اقدام به برگزاری برنامه ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای برای دانش آموزان و مربیان کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اهمیت فراگیری آموزه های امدادی و آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها اظهارداشت: آموزش یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضررها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

وی افزود: بیست وپنجمین مانور زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن_ جامعه تاب آور امروز سه شنبه هشتم آذرماه همزمان با سراسر کشور با حضور دستگاه های امدادی و بر اساس دو محور 《پناهگیری صحیح》 و 《خروج اضطراری》 در این مدرسه اجرا شد.

فلاح با اشاره به اینکه رسانه ملی با توجه به گستردگی مخاطبان اصلی‌ترین مرجع اطلاع رسانی در جامعه شمرده می‌شود، خاطرنشان کرد: این رسانه ملی در حوزه فرهنگ‌سازی، بصیرت‌افزایی، داشتن برنامه مدون ارتباطی با هدف آگاه‌سازی و دانش آحاد جامعه در رویارویی با حوادث بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi