پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:52:51 - شنبه 13 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشارکت ۴۰۰ نفری دانشجویان جهادگر در بم
سرپرست بسیج دانشجویی شهرستان بم گفت:۴۰۰ نفر از دانشجویان جهادگر دانشگاههای شهرستان بم در حال خدمت رسانی به مناطق روستایی و محروم هستند.

به گزارش “دانشجو آزاد” غلامرضا سلیمانی در رابطه با اردوهای جهادی شهرستان بم گفت: ۴۰۰ نفر از دانشجویان جهادگر دانشگاههای شهرستان بم در حال خدمت رسانی به مناطق روستایی و محروم هستند.

سرپرست بسیج دانشجویی شهرستان بم اظهار داشت: اردوهای جهادی بسیج دانشجویی بم در قالب ۱۰ گروه جهادی و در بیش از پانزده روستا در ماه مبارک رمضان در مناطق محروم و روستایی شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر فعالیت دارند.

وی اردوهای جهادی را بهترین فرصت کادر سازی برای انقلاب و تقویت روحیه خودباوری دانشجویان جهادگر عنوان کرد و افزود: به حول قوه الهی طی این اردوها از روحانیون و اساتید حوزه علمیه قم دعوت شده است و در طول شبانه روز علاوره بر فعالیت های جهادی، کلاس های امام شناسی، معرفتی، سبک زندگی اسلامی و تفسیر قرآن برای دانشجویان جهادگر برگزار می شود.

سرپرست بسیج دانشجویی بم بیان داشت: ترویج روحیه همکاری و آشنایی با محرومیت های جامعه، از عوامل اصلی موفقیت اردوهای جهادی است که توانسته موجبات افزایش زمینه ارتقای فرهنگی و اجتماعی مناطق روستایی را فراهم کند.

سلیمانی با بیان اینکه اردوهای جهادی بستر رسیدن به جهاد اکبر و مبارزه با نفس و خودسازی هستند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، عمرانی، اقتصاد مقاومتی، دامپزشکی، سلامت و بهداشت از جمله فعالیت‌های گروه های جهادی در این دوره از اعزام می باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر عرصه های عمرانی ساخت و مرمت مساجد و حسینیه ها، مرمت کانال آبرسانی، عرصه های فرهنگی، تشکیل دوره‌های مختلف آموزشی، درسی، احکام اسلامی، قرآن، برنامه‌های مذهبی، برگزاری مراسم شبی در محضر قرآن و شبی با شهداء و مسابقات فرهنگی از جمله مهمترین فعالیت‌های این گروه‌ها است.

سرپرست بسیج دانشجویی بم اظهار داشت: روستاهای پورطار، دربر، جزین، توکل آباد، خیرآباد، دهشتر، دهبکری، ناصر آباد ریگان، وچندین روستا در فهرج و نرماشیر مناطق هدف جهت خدمت رسانی می باشند.
سلیمانی زمان برگزاری اردوهای جهادی بسیج دانشجویی بم را از اول تا پایان ماه مبارک رمضان عنوان کرد وگفت: ماه ضیافت الله فرصت بسیار خوبی هم جهت ارایه خدمت به روستائیان و هم خود سازی جهادگران می باشد.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi