پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:59:48 - سه شنبه 19 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:
مساجد با تدوین برنامه‌های فرهنگی جاذب جوانان باشند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع سبب جذب جوانان شوند.

به گزارش دانشجو آزاد: محسن روحی صبح امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در آئین تکریم و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان از جایگاه مساجد سخن گفت و افزود: مسجد پایگاه بسیاری از فعالیت‌های متنوع فرهنگی بوده و هست.

وی با اشاره به نقش محوری مساجد در محلات اظهار کرد: کانون‌های مساجد را نباید فراموش کرد و باید با برنامه های فرهنگی و هنری متنوع سبب جذب جوانان شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از نقش مساجد سخن به میان آورد و بیان کرد: برخی از مساجد در شهر کرمان بعد از جنگ تحمیلی حدود ۱۴ شهید تقدیم نظام کرده است و برخی از آنها پایگاه تربیت نیروی انسانی برای خدمت رسانی به نظام جمهوری اسلامی هستند و امیدواریم این مهم همچنان مستمر باشد.

وی اجرای طرح سه شنبه‌های تکریم توسط کانون‌های فرهنگی و هنری را یک فرهنگ خوب دانست و بیان کرد: مساجد این سنت خوب را هر هفته انجام دهند و همچنین طرح شنبه‌های کتاب نیز ادامه داشته باشد، در سه شنبه‌های تکریم، سه شنبه هر هفته حداقل از یک خانواده شهید تجلیل می‌شود.

روحی بیان کرد: همه کانون های فرهنگی مساجد را نباید به یک چشم دید و شرایط کانون‌های مساجد در مناطق محروم با مساجدی که در داخل شهر هستند، متفاوت است.

شایان ذکر است؛ در این آئین از خدمات حجت الاسلام مصطفی گرجی تقدیر و علی مهدی‌خانی نیز به عنوان سرپرست جدید کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان معرفی شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi