پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:26:50 - پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ما مدت هاست از معاون فرهنگی دانشگاه قطع امید کرده ایم
شورای مرکزی کانون هلال احمردانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی تبعیض های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد:ما مدت هاست از معاون فرهنگی دانشگاه قطع امید کرده ایم.

به گزارش “دانشجوآزاد” شورای مرکزی کانون هلال احمردانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی تبعیض های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«در اسلام همه کس حتى پیامبر عظیم الشأن- صلى اللَّه علیه و آله- در مقابل قانون، بی‌‏امتیاز در یک صف هستند و احکام قرآن و اسلام بر همه جارى است، و شرف و ارزش انسان‌ها در تبعیت از قانون است که همان تقواست و متخلف از قانون مجرم و قابل تعقیب است». امام خمینی(ره)

اتفاقات اخیر دانشگاه علوم پزشکی  کرمان ما را برآن داشت تا صدای خود را بدون هیچ واسطه ای به گوش مردم فهیم کشورمان برسانیم تا این بار آنها پیرامون مسائل دانشگاه قضاوت کنند:

متاسفانه مدت هاست که در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حوزه فرهنگی شاهد عملکرد مناسبی نیستیم و این عملکرد ضعیف نه تنها موجب بروز مشکلات فرهنگی در دانشگاه شده بلکه موجب دلزدگی فعالین فرهنگی هم شده است. یکی از مواردی که موجب دلزدگی این فعالین فرهنگی عزیز شده است تبعیض بین مجموعه های فرهنگی و سلیقه گرایی در اجرای قانون است.

بی شک کانون هلال احمر یکی از این مجموعه هاست که از این تبعیض گرایی بسیار لطمه خورده و فعالیت های خداپسندانه این کانون تحت الشعاع این قبیل مسائل قرار گرفته است. دو سال است که از تشکیل کانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی کرمان می گذرد و ازهمان ابتدا عملکرد مناسب این کانون موجب جذب تعداد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه به فعالیت های خداپسندانه سازمان هلال احمر شد با وجود این عملکرد خوب از همان ابتدا شکل گیری کانون ، معاون محترم فرهنگی دانشجویی دانشگاه به دلیل مشکلات شخصی  با دبیر کانون و با استفاده از یک بهانه قانونی، برخورد های قهر آمیز شدیدی را با این کانون انجام داد که از جمله این رفتار ها می توان به لغو بازارچه خیریه، به رسمیت نشناختن  انتخابات این کانون، عدم دعوت اعضای کانون به جلسات عادی کانون ها و تشکل ها اشاره کرد.

متاسفانه در این دوساله شاهد آن بودیم که معاون فرهنگی دانشگاه به جای اجرای قانون دنباله روجریانات سیاسی شده و از تشکل های حاشیه ساز همچون انجمن اسلامی حمایت می کند. تشکلی که با پخش سی دی موهن به اعتقادات اسلامی توهین کرد.

لازم بذکر است که این برخوردها تبعیض آمیز فقط معطوف به ما نبوده و ایشان همین برخوردها را با جامعه اسلامی دانشجویان نیز داشته اند اوج طرف داری معاون محترم فرهنگی در برنامه های شائبه دار انجمن اسلامی نمایان می شود که معاون محترم به جهت تسهیل در روند کار نظر مدیران فرهنگی خود(هم مدیر اسبق و هم مدیر فعلی) راجویا نمی‌شود و آن ها را بعضا اصلا در جریان کار قرار نمی دهد.

متاسفانه هیئت نظارت بر تشکل های دانشگاه هم در این زمینه مقصر است.اوج این تبعیض گرایی جایی است  که  پس از گذشت موعد قانونی فعالیت این تشکل و عدم رسمیت این تشکل به لحاظ قانونی، این انجمن چندین مرتبه قانون را نقض می کند و متاسفانه هیئت نظارت دانشگاه که توقع بیشتری هم از این عزیزان می رود حتی یک تذکر هم به این تشکل نمی دهد!

در پایان باید خاطر نشان کنیم اعضای کانون هلال احمر مدت هاست که از معاون فرهنگی دانشجویی قطع امید کرده اند اما از ریاست دانشگاه و مسئول محترم هیئت نظارت بر تشکلها، جناب آقای دکتر حق‌دوست توقع بسیار بیشتری را دارند.چرا امروز هیچ واکنشی نسبت به این گروه نشان نمی دهند! آیا قانون برای همه نیست؟ آیا مسئولین دولتی موظف به اجرای قانون نیستند؟

طبق قانون تشکلی که از تاریخ برگزاری انتخاباتش یک سال گذشته باشد تا برگزاری دوره جدید انتخابات حق فعالیت ندارد حال چگونه است این تشکل با وجود اتمام مهلت قانونی فعالیت ونقض چندین باره این قانون مستحق دریافت یک تدکر هم نیست!!!

در آخر از ریاست محترم دانشگاه که مسئول هیئت نظارت بر تشکلها نیز می باشند تقاضا مندیم ضمن انجام به وظیفه خود از فشارهای عده ای سودجوهیچ ابایی نداشته و فقط و فقط قانون را اجرا کنند.

و السلام علی عبادالله الصالحین

شورای مرکزی کانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی کرمان

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi