پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:20:29 - شنبه 11 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لزوم تشکیل اجلاس فوق العاده کنفرانس کشورهای اسلامی برای مدیریت شورایی مناسک حج
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد:لازم است اجلاس فوق العاده کنفرانس کشورهای اسلامی برای مدیریت شورایی مناسک حج برگزار گردد.

به گزارش “دانشجوآزاد” شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان در واکنش به بی کفایتی عربستان در اداره حج بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مَن یُهَاجِرْ فِی سَبِیلِ اللّهِ یَجِدْ فِی الأَرْضِ مُرَاغَمًا کَثِیرًا وَسَعَهً وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا. ( سوره مبارکه نسا – آیه ۱۰۰)

سرزمین وحی میقات جانهای از خود رسته و به خدا پیوسته بار دیگر خون بار شد و جمعی از ضیوف الرحمان بازگشته از رمی شیطان لبیک نهایی را در پاسخ به دعوت حق سرداده ، پیچیده در پوشش احرام به سوی پروردگار پر کشیدند.

جای بسی تاسف و شرمساریست که امت اسلامی و جامعه جهانی شاهد فاجعه ای دردناک، درپی بی مسئولیتی و ناکارامدی رژیم آل سعود در میزبانی حجاج خانه امن الهی باشد.

میدانیم که مدتی است رژیم آل سعود با سردرگمی و جهالت تمام درپی انحراف دین و حمایت علنی از گروهک های تروریستی و تکفیری همچون داعش اقدام به کشتار در عراق و جنایت در یمن کرده و از طرفی با تبعیت از دولت ها و دشمنان اسلام قدم در جهت منافع آمریکا و اسرائیل گذارده و راه خود را با خطوط تعیین شده از سوی اتاق فکری و جنایی مستکبرین همراه میکند و پروایی از خدشه دار شدن چهره پاک و مظلوم اسلام در جهان ندارد و این مسئله را به تمامی ملت ها ثابت کرده است.

از قوه محترم قضائیه انتظار میرود تا از طریق مجامع قانونی نسبت به پیگیری حقوق زائران ایرانی و حق تمام زائران اسلامی اقدام کرده همچنین از دولت محترم انتظار است برای پیگیری این فاجعه ی بزرگ درخواست تشکیل اجلاس فوق العاده از کنفرانس کشورهای اسلامی نماید تا مدیریت حج از سیطره ی خادمان بی کفایت سعودی که بیشتر خائن الحرمین هستند خارج شوند و یک مدیریت شورایی متشکل از کشورهای اسلامی متولی این اقدام عظیم جهانی در جهان اسلام شود.همکاری با قوه قضائیه و تشکیل کمیته ای حقیقت یاب برای پیگیری این حادثه و هر چه سریع تر جان باختگان تحویل خانواده های داغدار شده و مفقودین نیز پیگیری و شناسایی شوند و خانواده هایی را از چشم انتظاری به در آورده و مصدومان را نیز مداوا و به کشور منتقل نمایند.

آمریکا در تاریخ سیاسی کشور ما و در تاریخ روابط خارجی ما به این کشور جز خیانت، جنایت، غارت و توطئه علیه ملت ما برگرد دیگری در اختیار ندارد که نامه آمریکا در قبال ملت سیاه است.

آیا وزیر امور خارجه ایران می تواند گذشته تاریخی را کنار بگذارد و با رئیس جمهور چنین کشوری دست دهد، پس معنایش این است که ظریف به تمامی آرمان های انقلاب اسلامی توهین کرده و حتی معنای این رفتار توهین به خون شهدا به شمار میرود.

ما دانشجویان بسیجی دانشگاههای استان کرمان خواستار استیضاح فوری وزیر امور خارجه از سوی مجلس شورای اسلامی بوده و ابراز تنفر خود را از دولت آمریکا ابراز میداریم و نسبت به استکبار ستیزی و مقابله با سیاست های ضمانه و عوام فریب استکبار و اعیادی آن نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی دشمن اهتمام ویژه داشته و مقابله می نمائیم.

بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان به همراه تمامی دانشجویان و مردم داغدار، باردیگر؛ این جنایت بزرگ و نابخشودنی را، که حاکی از بی صلاحیتی و ناکارآمدی آل سعود می باشد، محکوم کرده و ضمن عرض تسلیت به محضر امام عصر (عج) و نائب بزرگوارشان، امام خامنه‌ای، تاکید دارد که تا جوابگویی و محاکمه عوامل این واقعه از سوی دولت عربستان؛ از پیگیری های خود در سازمانهای مربوطه دست نخواهد کشید و تا مطالبه حقوق بر حق و انسانی امت اسلامی و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی از پای نخواهد نشست.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi