پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:27:09 - شنبه 3 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کل دادگستری کرمان:
قوه قضاییه حق زرتشتیان را به رسمیت می‌شناسد
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه همه افراد جامعه با هر دین و اعتقادی شهروند جمهوری اسلامی هستند، گفت: قوه قضاییه حق زرتشتیان را به رسمیت می‌شناسد و در اجرای عدالت نگاه به دین، قومیت و مذهب افراد ندارد بلکه براساس مستندات پرونده اقدام می‌کند.

به گزارش دانشجو آزاد:  حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در دیدار با اعضای شورای حل اختلاف زرتشتیان کرمان بیان کرد: جامعه زرتشتیان ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همراهی و همخوانی خوبی با نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در اصل ۱۳ قانون اساسی، علاوه‌ بر دین اسلام و مذهب شیعه که دین و مذهب رسمی کشور به‌شمار می‌روند، ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی نیز جزو ادیان به رسمیت شناخته شده‌اند که مشروعیت دارند و در انجام وظایف و فعالیت‌های خود آزاد هستند. همچنین در محاکم قضایی نیز آنچه در این ادیان مطرح شده به رسمیت شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام حمیدی ضمن تأکید براینکه در استان کرمان از قدیم‌الایام موضوع فعالیت زرتشتیان در کشور و استان کرمان وجود داشته و این قشر از جامعه در حوزه‌های مختلف به صورت قانونی فعالیت دارند، تصریح کرد: همواره ذکر خیر جامعه زرتشتیان استان کرمان مطرح بوده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان با یادآوری اینکه همه‌ی ملت ایران در سایه اتحاد و همدلی با هر مذهب و اعتقادی در زیر پرچم نظام برای اعتلای جمهوری اسلامی گام بر می‌دارند، گفت: تمامی شوراهای حل اختلاف در جلوگیری از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی نقش دارند و شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بر همین اساس از این اقدامات تقدیر می‌کنم.

وی افزود: شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان از تمامی اختیارات شوراهای حل اختلاف برخوردار است؛ این شورا را بازویی برای رفع مشکلات جامعه زرتشتیان می‌دانیم و همواره آمادگی داریم که به این شورا کمک کنیم تا مشکلات احتمالی برطرف شود.

حجت‌الاسلام حمیدی از دستگاه قضایی به‌عنوان مرجع عدل و عدالت یاد کرد و افزود: قوه قضاییه حق زرتشتیان را به رسمیت می‌شناسد و در اجرای عدالت نگاه به دین، قومیت و مذهب افراد نداریم و بر اساس مستندات پرونده اقدام می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکا دستگاه قضایی از مجرای عدالت خارج نخواهد شد زیرا عدالت مورد تأکید اسلام و پیشوایان دینی است، تصریح کرد: همه افراد جامعه با هر دین و اعتقادی، شهروند جمهوری اسلامی هستند و طعم شیرین عدالت را می‌چشند و جامعه زرتشتیان نیز از این حلاوت بهره‌مند خواهند شد.

سیروس نیکبخش، رئیس انجمن زرتشتیان کرمان نیز در این دیدار حمایت دستگاه قضایی استان از شورای حل اختلاف زرتشتیان را مورد تقدیر قرار داد و گفت: این شورا در دوره ریاست سابق دادگستری کل ستان کرمان تشکیل شده و در دوره جدید مدیریتی مجموعه قضایی استان نیز مورد حمایت قرار گرفته است.انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi