پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:18:48 - شنبه 12 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قوانین پوشش در دانشگاهها در حد طرح باقی مانده است
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت:قوانین پوشش در دانشگاههای ایران در حد طرح باقی مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سلطانمرادی در گفتگوی با خبرنگار “دانشجو آزاد ” در رابطه با لزوم رعایت پوشش مناسب در دانشگاهها گفت:دین اسلام به حجاب و پوشش کامل پایبند است؛ حجاب اشکال مختلفی دارد مثلا یکی چادری و یکی مانتوی است اما گاهی پوششی که دارند یا همان مانتویی که می‌پوشند امکان دارد تنگ یا بدن نما باشد که این یک پوشش درست و معقولی نیست.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: گاهی پوشش بعضی از افراد غیر معقول است که این ها دیگر بدحجابی نیست این ها اصلا حجاب نیست که ما اسم آن را بد حجابی گذاشته ایم یک حرف من درآوردی است و چیزی که من درآوردی است نه مورد تایید دین مقدس اسلام است و نه مورد تایید هیچ یک از مسلمانان.

وی در رابطه با قوانین حجاب در دانشگاه ها اظهار داشت: در دانشگاه های ایران هم مانند سایر دانشگاههای دنیا قوانینی برای بحث پوشش وجود دارد اما متاسفانه این قوانین در حد طرح باقی مانده و اجرایی نمی شود.

سلطانمرادی تصریح کرد:ما یک طرحی را در دانشگاه ولیعصر رفسنجان برگزار کردیم به نام طرح فاطمیمون که یک طرح کامل در مورد حجاب بود و تاثیر گذاری خوبی هم داشت، جای خالی اینگونه طرحها در دانشگاههای ما به شدت حس می شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به مزایای رعایت حجاب در جامعه عنوان کرد: حجاب در کل باعث امنیت فرد است وبه نوعی احترام گذاشتن به قوانین مملکت ما است که نظم و امنیت را هم در جامعه ایجاد می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث حجاب باید از تمامی امکانات استفاده کرد نیاز به کار فرهنگی همه جانبه داریم از برگزاری نشست و سخنرانی گرفته تا کارهای هنری که باید به طور جدی خصوصا در دانشگاهها به آن پرداخته شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi