پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:08:29 - یکشنبه 9 بهمن 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کل دادگستری استان کرمان خواستار شد
قضات با عملکرد جهادگونه مانع اطاله دادرسی بشوند
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم اهتمام قضات برای جلوگیری از اطاله دادرسی تاکید کرد.

به گزارش دانشجو آزاد: حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۹ بهمن در آیین معارفه و تکریم دادستان عمومی و انقلاب جیرفت رضایت از عملکرد مدیران را به  عنوان یک امانت یادآور شد و گفت: باید طوری عمل کنیم که شرمنده مردم و نظام نباشیم و خدمت در جمهوری اسلامی یک ارزش است و اینکه در چه گستره و جایگاهی باشد فرقی ندارد و مسئولیت ها متفاوت هستند اما زمینه خدمت به مردم یک وجه اشتراک است.

وی امنیت را مرهون خون شهدا دانست و اظهار کرد: خدمت افتخار بزرگی است به شرطی این که قدردان این نعمت باشیم و همه زندگی مان را وقف مردم کنیم. مسئول زرنگ کسی است که از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده و خدمت صادقانه به مردم داشته باشد.

حمیدی مسئولیت‌ها را  موقت و زودگذر عنوان کرد و گفت: زندگی همراه با خدمت  فرصت اندکی است که باید لحظه به لحظه خدمت کنیم زیرا نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم‌سالار است و مردم بر سرنوشت خودشان حاکم هستند  و مردم مسئولیت ها را واگذار می کنند و در درجه اول باید خودمان را در خدمت مردم بدانیم و هیچ  شأنیتی بالاتر از  خدمتگزاری به مردم وجود ندارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دشمن به دنبال ناامیدی مردم از نظام و انقلاب است که نظام را ناکارآمد معرفی کند و اگر یک مسئول خوب انجام وظیفه نکند سندی برای سوءاستفاده دشمنان است و خیانت و کم کاری نتیجه‌اش مانور  دشمنان است.

وی وضعیت اقتصادی جامعه را یادآور شد و گفت: اگر برای حل  مشکلات اقتصادی تلاش  و برنامه‌ریزی کنیم رضایت مندی مردم افزایش پیدا می‌کند زیرا
بخشی از مشکلات ناشی از کم کاری‌ها است و باید جبران کنیم و  مردم هم قدردان هستند. مقام معظم رهبری تاکید دارند که بسیاری از مشکلات با تلاش جهادی قابل حل هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بخشی از مشکلات را ناشی از اقدامات خصمانه دشمنان دانست و اظهار کرد: در این رابطه مسئولیت و  وظیفه‌ای خطیر بر عهده همگان است و باید این وظایف سنگین را جهادگونه پیش ببریم.

وی وظیفه دستگاه قضایی را  اجرای عدالت دانست و گفت: احقاق حق مردم و حل و فصل کردن خصومت‌های احتمالی جز با حرکت جهادی همگانی محقق نمی شود و اگر با این نگاه انجام وظیفه نکنیم موفق نخواهیم شد.

وی از  بکارگیری فن‌آوری‌های روز و  نیروهای توانمند در دستگاه قضایی خبرداد و گفت: رضایت‌مندی ۱۰۰ درصدی وجود ندارد ولی ما باید تلاش کنیم عدالت و برخوردهای متناسب را مردم احساس  کنند.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان در پایان کاهش  اطاله دادرسی را در راستای ارتقاء رضایتمندی جامعه خواستار شد و گفت: مسئولان و مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که نارضایتی‌ها از دستگاه قضایی امری طبیعی است اما باید به پرونده های مردم به موقع رسیدگی شود و حکم مقتضی صادر شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi