پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:49:30 - پنجشنبه 6 آبان 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان مطرح شد؛
فن‌آوری در دانشگاهها بر معادلات جهانی اثر می‌گذارد/دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان به‌عنوان بارانداز توسعه منطقه‌ای و ملی معرفی شود
هاشم داداش پور گفت:دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان می تواند بارانداز توسعه ملی و منطقه‌ای باشد و به حتم دانشگاه‌های فن‌آور بر معادلات جهانی اثر خواهند گذاشت.

به گزارش دانشجوآزاد، مراسم تکریم دکتر حسن رنجبرعسکری رئیس سابق دانشگاه و معارفه دکتر رضا رنجبرکریمی رئیس این دانشگاه صبح روز چهارشنبه مورخ ۵ آبان ۱۴۰۰ با حضور دکتر داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم و جمعی از مسئولین شهرستان رفسنجان و استان کرمان در تالار خیام این دانشگاه برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام مرتضی جمالی خدمت مهمانان خیرمقدم عرض کرد. سپس دکتر حسن رنجبرعسکری در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه در دوره‌های گذشته گفت: باتوجه به اینکه این دانشگاه از کمترین تعداد کارمند و با بیشترین صرفه جویی مالی در حال ادامه حرکت خود است، این حق دانشگاه نیست که در بودجه بندی سال گذشته کمترین درصد افزایش بودجه را وزارت علوم برای ما درنظر بگیرد.

دکتر مجید فصیحی هرندی فرماندار ویژه رفسنجان هم در صحبت‌های خود گفت: اگر دشمن با سلاح علم و نرم‌افزاری همانند هک کردن سیستم توزیع بنزین کشور به ما حمله کرد، باید سربازانی وجود داشته باشند که بتوانند از لحاظ علمی از کشور دفاع کنند.

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در سخنان خود از دکتر حسن رنجبر عسکری تشکر کرد که انصافاً در مدیریت دانشگاه کم کاری نکردند و راهی که رؤسای قبلی شروع کرده بودند ادامه دادند و دانشگاه را به این موقعیت رساندند.

دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در سخنانی گفت: افتخار بزرگی است که از برکت انقلاب اسلامی، اگر شما در هر نقطه از کشور پا بگذارید یک مکانی به نام دانشگاه ساخته شده است که ارتباط خوبی هم با جامعه برقرار کرده است و این نشان از عقلانیت انقلاب اسلامی دارد که بحث علم آموزی را در کشور گسترش داده است و دانشگاه ولی‌عصر(عج) مدیون این نگاه است، نگاهی که عدالت را در بحث آموزش عالی در سطح کشور رعایت کرده است.

وی به کمک‌‌های خیرین به این دانشگاه اشاره و عنوان کرد: اتفاق بسیار خوبی که در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان رخ داده است، علاوه بر نگاه و کمک‌های حاکمیتی، نگاه مردم نسبت به جامعه دانشگاهی است و در هر گوشه‌ای از دانشگاه، جای پای خیرین دانشگاه ساز در رفسنجان دیده می شود و در هر مجموعه ای، اسم خیری می‌درخشد که این توسعه‌ها ثمره تلاش آن‌هاست و نام آن‌ها را جاودان خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: اگر به دهه‌های پیش از انقلاب برگردیم می‌بینیم پدران ما از امکان تحصیل علم برخوردار نبوده‌اند و در دوره‌های اول انقلاب زمانی که خود ما دانشجو شدیم تعداد کمی دانشجو در کل کشور جذب دانشگاه‌ها می‌شدند ولی اکنون تعداد صندلی‌های آموزش عالی بیشتر از تعداد متقاضیان است که این نشان از شتاب بالا در رشد علم آموزی در انقلاب اسلامی است و بلا فاصله انقلاب پس از آموزش و با عنایت مقام معظم رهبری در راه اندازی جنبش نرم افزاری در دهه ۸۰ در بحث پژوهش حرکت کردیم که موجب شد الان در جمع ۱۰ کشور برتر دنیا در تولید علم باشیم.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان به بخش سوم توسعه دانشگاه‌ها یعنی دانشگاههای کارآفرین اشاره کرد و گفت: دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان که اکنون ادعای تأسیس پارک علم و فناوری را دارد، توانسته وارد حوزه کارآفرینی شده و مسئولیت‌های اجتماعی و مسائل و مشکلات جامعه را عهده دار شود و وارد حوزه فن‌آوری شده است و این موضوع نشان می دهد که این دانشگاه مولد توسعه است و دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان می تواند بارانداز توسعه ملی و منطقه‌ای باشد و به حتم دانشگاه‌های فن‌آور بر معادلات جهانی اثر خواهند گذاشت.

هاشم داداش‌پور در «مراسم معارفه و تکریم رؤسای دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان» بیان کرد: پژوهش باید هدفمند باشد و به سوی حل مسائل و مشکلات جامعه برود و این مقوله بایستی از چالش‌های اصلی دانشگاه باشد. نسل کارآفرین در دانشگاه ولی‌عصر(عج) در حال رشد است که در مجموعه دانشگاه، ۷۷ شرکت فن آور فعالیت می کنند که بخشی از این شرکت ها وارد منطقه ویژه اقتصادی برای تولید شده‌اند.

در ادامه دکتر رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه در صحبت‌های خود ضمن عرض خیرمقدم خدمت همه مهمانان گفت: امروز روز شهادت شهید فهمیده است و این تقارن با مراسم امروز نشانگر تلنگری به بنده است که باید جهادگونه پا به این عرصه بگذارم که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم تعبیر جهاد علمی به کار برده‌اند.

رنجبر کریمی در ادامه ضمن تشکر از زحمات دکتر رنجبرعسکری گفت: از نزدیک شاهد زحمات مخلصانه ایشان بوده ام و امیدوارم سنت‌های حسنه‌ای که قبلاً ایجاد شده را بتوانم ادامه دهم.

وی افزود: دانشگاه‌ها سه رسالت مهم دارند: اول، تربیت نیروی عاقله تحول آفرین در کشور است که در این عرصه اساتید دانشگاه در خط مقدم هستند و در پشت صحنه و به صورت سربازان گمنام کارمندان و به تعبیر وزیر علوم یاوران علمی هستند. دوم، دانشگاه ها باید مرجعیت علمی پیدا کنند. سوم، تحقیقات در دانشگاه ها باید هدفمند باشند و در جهت رفع نیازها و رفع درد جامعه حرکت کنند.

در پایان مراسم هدایایی به دکتر رنجبرعسکری اهدا شد و سپس حضار جهت ادای نماز جماعت به مسجد امیرالمؤمنین دانشگاه رفتند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi