پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:45:41 - پنجشنبه 21 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فعال شدن ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمان
با آغاز شدن بزرگترین مانور عملیاتی و غیر نظامی مقابله با بلایای طبیعی در جنوب شرق کشور، ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمان بلافاصله و پس از اعلام زلزله فرضی، فعال شد.

 به گزارش  “دانشجو آزاد” به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان،  اعلام زلزله فرضی در ساعت ۴:۵۰ دقیقه بامداد امروز پنجشنبه از استانداری کرمان اعلام شد که بلافاصله  ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعال شد.

 از جمله فعالیت هایی که تاکنون در این ستاد انجام شده است:

         اعزام  بلافاصله تیم ارزیاب  اولیه به منطقه حادثه  (شهرستان جیرفت)

         فعال کردن ستاد مدیریت بحران دانشگاه های علوم پزشکی قطب جنوب شرق

         اعزام تیم ارزیاب سریع در ساعت ۵:۳۰

         اعزام تیم واکنش سریع به منطقه ۵:۳۸

         اعزام تیم ارزیاب اولیه از رابر در ساعت ۵:۴۰

         اعزام تیم درمان واکنش سریع درمان از کرمان در ساعت ۵:۴۲

         اعزام تیم واکنش سریع سریع از رفسنجان در ساعت ۵:۴۵

         اعزام تیم واکنش سریع بهداشتی، پشتیبانی و غذا و دارو از کرمان در ساعت 

۵:۵۳

در مجموع ۲۵۶ نفر از تیم های واکنش سریع شامل تیم های معاونت های درمان، پشتیبانی، بهداشت، غذا و دارو، دانشجویی فرهنگی، تحقیقات و فناوری، بازرسی، حراست و اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به منطقه اعزام شدند.

در حال حاضر دو کامیون، یک تریلی، که حاوی یک بیمارستان صحرایی، ۴۶ عدد چادر و هزار و ۲۰۰ کوله پشتی، ۷  دستگاه خودرو سبک و سنگین یک دستگاه مینی بوس و دو دستگاه اتوبوس ، یک آزمایشگاه سیار از معاونت بهداشتی  و دو EMP  (پست درمان پیشرفته) و آزمایشگاه سیار به منطقه اعزام شدند که قرار است در محل  کمپ A  در منطقه جیرفت مستقر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مانور عملیاتی و غیر نظامی مقابله با بلایای  طبیعی در جنوب شرق کشور، با سناریوی زلزله فرضی  شش و چهار دهم ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ساعت ۴:۵۰ بامداد روز پنجشنبه ۲۱ آبان ماه آغاز شد که بر اساس این سناریو  تعداد مصدومان فرضی این مانور ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر و تعداد فوتی ها شش هزار و ۷۵۰ نفر در نظر گرفته شده است .

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi