پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:27:16 - دوشنبه 18 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فروش ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم که پارسال ۴۸۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند.

به گزارش دانشجو آزاد: نشست مشترک شرکت‌های معدنی استان کرمان با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با حضور استاندار کرمان برگزار شد.

روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در این نشست با بیان اینکه حجم عظیمی از اقتصاد کشور در استان کرمان مدیریت می‌شود و تولید و توسعه پیدا می‌کند، گفت: ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم که پارسال ۴۸۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند.

او بیان داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌هایی مانند دارو و زیست فناوری پیشرفت‌های بالایی دارند و اتفاقات بزرگی را در کشور شاهد هستیم.

دهقانی گفت: دنیا به سمت بهره‌وری می‌رود و برای اینکه اقتصاد دانش‌بنیان راه بیندازیم به سه مولفه دانش فنی، بازار مصرف و تامین مالی نیاز داریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، به کار‌گیری همه ظرفیت‌های دانش بنیان کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: جامعه بزرگی از شرکت‌های فناور داریم و قطعا بازار مصرف و تامین مالی و ابزار‌های مورد نیاز هم فراهم است.

دهقانی، رفع ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در حوزه‌های دانش‌بنیان، تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیری در حمایت از فعالیت دانش‌بنیان‌ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

دانش‌بنیان‌ها، نیاز روز کشور هستند

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز، دانش‌بنیان‌ها را بحث روز و نیاز و ضرورت جدی کشور در حوزه‌های مختلف برشمرد و استفاده از قانون جهش تولید دانش‌بنیان را در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی صنایع و معادن، افزایش اشتغال استان مورد تاکید قرار داد.

او ظرفیت بالای شرکت‌های صنعتی و معدنی استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این شرکت‌ها ظرفیت‌های مالیاتی بزرگی دارند و از سویی نیازمند حوزه دانش‌بنیان در ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی هستند.

استاندار کرمان ابراز داشت: پشتوانه‌های بالایی در حوزه دانش‌بنیان‌ها در نظر گرفته شده و منابع و راهکار‌ها نیز دیده شده است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi