پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:32:47 - دوشنبه 6 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فتنه ی ۸۸ تاثیر زیادی بر دانشگاه ها گذاشت / کلید فتنه ۸۸ در دانشگاه است / شائبه های پرونده ۳۰۰۰ بورسیه برطرف شده است
رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت :  کلید فقته در دانشگاه نبود اما فتنه ی ۸۸ تاثیر به سزای بر دانشگاه ها گذاشته است.

محمد مهدی زاهدی وزیر علوم دولت اول احمدی نژاد در حاشیه ی بازدید  از مجتمع رسانه ای کویر در جمع خبرنگاران این مجتمع در رابطه با جریان فقته ی ۸۸ در دانشگاه ها گفت : این موضوع که عنوان شود که کلید فتنه در دانشگاه بوده است ظلم آشکار به دانشگاه بوده است ولی متاسفانه جریان فتنه در سالهای ۷۷ و ۸۸ بر دانشگاه ها تاثیر گذاشت و به آنها ضربه شدیدی وارد کرد .

01_8

وی همچنین عنوان کرد جریانات ضد انقلاب در خارج از کشور و عوامل نفوذی آنها در داخل کشور از صفا و صمیمیت و سادگی دانشجویان استفاده میکنند و گاهی از آنها در راه پیشبرد اهداف خود استفاده میکنند در حالیکه تجربه نشان داده است که دانشگاه کارهای بسیار بزرگ از جمله توسعه علم و فناوری انجام داده است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد : پیشرفتهای بسیار در زمینه هسته ای و  تکنولوژی انجام پذیرفته در زمینه های هوا فضا و حتی حوزه دفاعی بسیار پیشرفت کرده ایم ودر زمان جنگ نیز از این پیشرفتها که مرهون دانشجویان میباشد بسیار استفاده شد .

زاهدی خاطر نشان کرد : متاسفانه جریانات ضد انقلاب از صمیمیت و آرمانخواهی دانشجویان سوء استفاده کردند و با شعار تقلب از آنها به نفع خواسته های خود استفاده کردند هر چند ممکن است افراد در داخل کشور قصد براندازی نظام را نداشتند اما بانیان و طراحان این فتنه قصد دیگری که همانا براندازی بود را دنبال میکردند و افرادی که هم اکنون در کشور خواستار محاکمه سران فتنه هستند ،عمق فاجعه را یافته اند و به همین علن مصر بر محاکمه این افراد هستند .

اعلام خبر بروسیه ۳۰۰۰ نفری اقدامی ناجانمردانه بود /  تمام شاعبه های این پرونده بر طرف شده و تخلفی وجود نداشته است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مدیر سایت دانشجو آزاد در  رابطه با موضوع ۳۰۰۰ بورسیه ای که توسط دولت یازدهم تخلفی بزگ از سوی دولت قبل مطرح شده و دستماییه بسیاری از تحمت ها و حرف ها قرار گرفته است گفت : بحثهایی عنوان شد مبنی بر اینکه در دولت قبل ۳۰۰۰ نفراز بورسیه غیر قانونی استفاده کرده اند و در رسانه ها پیچید و تحلیلهای بسیاری اکه بسیاری از آنها ناجوانمردانه بود انجام گرفت

وی ادامه داد : متاسفانه بحث ۳۰۰۰ بورسیه همراه شده  با بحث ۳۰۰۰ میلیارد و توسط گروههای ضد انقلاب که قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را داشتند بسار بزرگنمایی شد و بعضی از رسانه های داخلی نیز فریب بیگانگان را خوردند و به این مسئله دامن زدند .

این استاد دانشگاه ادامه داد :  در تحلیلها و صحبتهایی که از این موضوع میشد گاهی اوقات بسیار ناجوانمردانه و بی معرفتانه صحبت از فاجعه میشد و صحبت از آقازاده ها و … حتی عنوان شد که باید بورسیه این ۳۰۰۰ نفر کان لم یکن شود که به نوعی بازی با زندگی این دانشجویان و خانواده های آنها بود .

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد : ولی با صحبتهایی که بنده  با آقای صدیقی (رییس سازمان دانشجویی ) وسایر افرادی که در این موضوع دخالت داشته اند کردیم قرار شد که سوابق این ۳۰۰۲ نفر بطور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و در جلسه ای با حضور ملاباشی و مسئولان سابق وزارت علوم برگزار کردیم ؛ به تک تک شائبه هایی که در پرونده ها تحویل داده شده به ما وجود داشت پاسخ داده شد.

وی افزود : در این جلسات عنوان شد که همگی بورسیه ها که اعطا شده در چارچوب قانون و تبصره های آن  و یکسری تحلیلهای آماری دقیق بوده است و هیچ گونی تخلفی از ظن این افراد صورت نگرفته بوده است . حتی اینجانب گروه ۵ نفره ای را جهت بررسی دقیقتر این موضوع انتخاب کرده ام که بصورت کاملا دقیق این موضوع را مورد بررسی قرار بدهند .

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi