پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:28:37 - شنبه 25 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عمره دانشجویی باید سفری آسان باشد
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: عمره دانشجویی باید سفری آسان باشد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا؛ حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی در جلسه توجیهی اعزام به عمره که با حضور دانشجویان اعزامی به عمره در دانشگاه اراک برگزار شد، بر لزوم اخذ سهمیه خارج از نوبت برای اعزام دانشجویان به عمره تاکید کرد و افزود: بیش از ۶ میلیون نفر طی سال‌های گذشته جهت اعزام به این سفر روحانی پول واریز کرده‌اند اما هنوز نوبت تشرف آنها نرسیده است اما، به دلیل عنایت ویژه رهبری به دانشگاهیان، بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ سهمیه‌ی خارج از نوبت به دانشگاهیان اختصاص داده شده است.

فقیهی با بیان اینکه بیشترین سهمیه در اختیار دانشگاهیان است افزود: دانش‌آموزان ۲۵۰۰ سهمیه و بنیاد شهید ۵۰۰ سهمیه دارد ولی بیشترین سهمیه خارج از نوبت مربوط به شما دانشگاهیان است.

وی همچنین بر لزوم آسان شدن ارائه تسهیلات اینگونه سفرها به دانشجویان تاکید کرد و افزود: امسال تسهیلاتی را از طریق بانک تجارت دریافت کرده‌ایم که به افراد اعزامی تعلق خواهد گرفت.

فقیهی از اعطای بسته‌های فرهنگی به دانشجویان اعزامی خبر داد و گفت: یک میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد به دانشجویان اعزامی تعلق می گیرد.

وی هزینه سفر را کمتر از دو میلیون تومان عنوان کرد و افزود: دانشجویان ۲۲۰۰ هزار تومان به حساب واریز کرده اند ولی پس از اعمال برخی تخفیف ها، باقیمانده این مبلغ به آنان بازپس داده خواهد شد.

فقیهی از آغاز کاروان‌بندی در این هفته خبر داد و افزود: عدم واریز هزینه سفر به منزله انصراف تلقی می‌شود.

وی در ادامه بر افزایش کیفیت عمره دانشجویی تاکید کرد و افزود: در این راستا بسته‌ فرهنگی شامل کتاب میقات و عرفات، کتاب عمره فرصت‌ها و سنت‌ها و از دریا تا دریا به دانشجویان عمره‌گذار اهدا شده است.

وی افزود: در سایت لبیک مسابقاتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده که موفقیت در این مسابقات امکان تشرف به عمره در سال آینده را برای دانشجویان فراهم می کند. البته این مهم در گرو برنده شدن افراد در قرعه‌کشی مربوط به این مسابقات است. در سال جاری ۷ نفر از کسانی که در مسابقات سال گذشته برنده شده‌اند به عمره مشرف می شوند.

فقیهی در پایان به تاثیرات معنوی حج اشاره کرد و با توصیه دانشجویان به بهره گیری از این فرصت جهت نزدیکی هرچه بیشتر به خداوند و برخورداری از آموزه‌های قرآنی افزود: این سفر معنوی دارای برکات دنیایی و اخروی است که باید برای بهره‌مندی از آنها تلاش کنید.

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi