پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:09:54 - یکشنبه 23 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون دادگستری استان کرمان:
طرح جمع‌آوری سلاح غیرمجاز در کرمان ادامه دارد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: اجرای طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی استان کرمان قرار گرفته است.

 به گزارش دانشجو آزاد: سیدمهدی قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز که با حضور جمعی از مسئولان امنیتی و انتظامی استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد: مطابق ماده پنج قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، مجازات حبس برای جرائم مرتبط با سلاح و مهمات در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان به استقبال خوب مردم کرمان از پویش مردمی «نه به سلاح غیرمجاز»اشاره کرد و گفت: به دارندگان سلاح‌های غیرمجاز در سراسر استان توصیه می‌شود از مهلت یک ماهه باقیمانده طرح تحویل داوطلبانه سلاح استفاده کنند و از ارفاقات قانونی پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.

قویدل افزود: در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و همچنین مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای تامین استان کرمان، موضوع پیشگیری و مقابله با جرائم مرتبط با سلاح و همچنین اجرای طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به صورت ویژه در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

معاون دادگستری استان کرمان گفت: به همین منظور از سال گذشته با تشکیل کارگروه ویژه تخصصی پیشگیری از جرائم مرتبط با سلاح و مهمات غیرمجاز در مرکز استان سعی شده با ایجاد انسجام و همگرایی بین دستگاه‌های متولی اقدامات خوبی در این حوزه انجام شود.

وی بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته از طریق تجزیه و تحلیل آمار کشفیات و همچنین میزان سلاح و مهمات مجاز و غیرمجاز در برخی از مناطق استان کرمان به‌ویژه جنوب و شرق به این نتیجه رسیده‌ایم که در راستای تامین امنیت و آسایش عمومی باید این موضوع با جدیت پیگیری و از ظرفیت مردم در زمینه مقابله و پیشگیری از وقوع جرائم مرتبط با سلاح غیرمجاز در سطح استان استفاده شود.

قویدل ضمن تقدیر از اقدامات مسئولان قضایی در سراسر استان کرمان بیان کرد: با همت و تلاش مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی در حوزه‌های قضایی استان اقدامات شایسته‌ای همچون اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه تبعات قانونی و خطرات ناشی از نگهداری سلاح و برگزاری نمایشگاه سلاح‌های کشف شده بویژه در مناطق جنوب و شرق از طریق راه‌اندازی پویش «نه به سلاح غیرمجاز» و همچنین استفاده از ظرفیت علما و سران طوایف و ریش سفیدان انجام شده که در نتیجه این اقدامات تعداد زیادی اسلحه جنگی و شکاری به صورت داوطلبانه تحویل مراجع قانونی شده است.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری ضعف قوانین و ارتقاء آگاهی‌های عمومی در زمینه پیشگیری از حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و همچنین آسیب‌شناسی از افراد دارای مجوز نگهداری انواع سلاح، از مهم‌ترین اهداف و فعالیت‌هایی است که باید در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

انتهای

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi