پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:11:03 - پنجشنبه 1 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
صحبتهای سران غربی بعد از توافق مهر تاییدی بر بی اعتمادی نسبت به آنهاست
فرج‌الله عارفی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: صحبتهای سران غربی بعد از توافق مهر تاییدی بر بی اعتمادی نسبت به آنهاست.

فرج‌الله عارفی در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با سخنان وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که در صحن علنی مجلس گزارش داده شد تقریبا قانع کننده بود و مسائلی که عمدتا طرف های مقابل اعلام کرده بودند و با چارچوب های نظام جمهوری اسلامی مغایر بود تکذیب شد و وزیر امورخارجه تمامی آن ادعاها را رد کرد.

تاکنون متن توافق با جزییات آن به مجلس تقدیم نشده است

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون متن توافق نامه به مجلس تقدیم نشده است و دولت بایستی هر چه سریعتر متن جمع بندی نهایی با جزییات را در اختیار نمایندگان قرار دهد تا با نظر مجلس شورای اسلامی متن قانونی شده و قابلیت اجرا پیدا کند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ منافع ملی تصریح کرد: وظیفه نمایندگان بررسی دقیق و جزء به جزء این توافق نامه است زیرا بحث منافع ملی در بلند مدت مطرح است و مشکل اینجاست که طرف ما به تعهدات بین المللی هیچ اعتقادی ندارد و به راحتی دبه می کند.

دشمنی و بدخواهی آمریکا با ایران با مذاکره و توافق از بین نمی رود

عارفی با اشاره به سخنان اوباما عنوان کرد: در مذاکرات ما امتیازات زیادی به طرف مقابل دادیم با این وجود می بینیم که رییس جمهور آمریکا در مصاحبه اش می گوید ما بعد از موضوع هسته ای به موضوعاتی چون تروریسم و حقوق بشر در خصوص ایران می پردازیم لذا ما با کسانی مواجه هستیم که دشمنی دیرینه با نظام جمهوری اسلامی دارند و این بدخواهی تمام شدنی نیست.

صحبتهای سران غربی بعد از توافق مهر تاییدی بر بی اعتمادی نسبت به آنهاست

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به طرف مقابل بی اعتماد هستیم و مصاحبه های آنها هم نشان می دهد که حق با نماینده های مردم است که نگران منافع کشورشان باشند اما از طرفی همه مسئولین و مردم به تیم مذاکره کننده ایمان دارند و همیشه پشتیبان فرزندان خود خواهند بود.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم تصویب متن برجام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قابلیت اجرایی متن جمع بندی در داخل کشور بستگی به نظر مجلس دارد و طبق قانون اساسی هر توافق بین المللی باید با رای و تصویب نمایندگان مجلس به صورت قانون درآید.

سخنان ظریف و صالحی قابل قبول بود ولی صحبتهای طرف مقابل نگران کننده است

فرج‌الله عارفی تاکید کرد: ما نباید اجازه به خطر افتادن  منافع کشورمان را بدهیم البته گفته های ظریف و صالحی برای نمایندگان ملت در مذاکرات قابل قبول بود ولی آنچه دشمنان مطرح می کنند ما را برای حفظ حقوق ملت ایران و نسل های آینده حساس می کند

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما با دشمنان خود مذاکره کردیم و آنها برای هر حرف و تعهد خودشان تفسیر خاصی دارند و براساس قواعد خود رفتار می کنند پس نگاه خردمندانه و بررسی دقیق متن برجام از طرف نمایندگان مجلس بسیار ضروری و با همیت است.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi