پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:52:03 - پنجشنبه 15 آبان 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهریه‌های دانشگاه آزاد رفسنجان از ترم آینده کاهش می‌یابد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان گفت: شهریه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان از ترم آینده کاهش می‌یابد.

محسن صفریان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” از کاهش سه تا ۱۰ درصد شهریه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان از ترم آینده خبر داد.

وی با اشاره به بیست و ششمین سالگرد تاسیس واحد رفسنجان گفت: در ابتدای تاسیس این دانشگاه در سال ۱۳۶۷ تنها دو رشته تحصیلی وجود داشت و طی این هشت سال اخیر جهش فوق‌العاده‌ای داشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان در ادامه افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان دارای ۶۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کاردانی به کارشناسی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

صفریان بیان داشت: از مهرماه سال جاری  ۱۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و پنج رشته در مقطع دکتری در این واحد آموزشی اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه در این دانشگاه سال گذشته تنها سه درصد افزایش شهریه وجود داشته است، ادامه داد: شهریه دانشجویان در سال جاری ۱۵ درصد افزایش داشته است و این باعث می‌شود دانشگاه در تامین مخارج دچار کسری بودجه شود؛ اما در این دوره سعی شده با استفاده از روش‌های نوین، مخارج مدیریت شود و دانشگاه دچار کسری بودجه نشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان تصریح کرد: جهت رفاه حال دانشجویان زیر ساخت‌هایی در نظر گرفته شده است تا شهریه برخی از رشته‌های تحصیلی مورد بررسی کارشناسی دوباره  قرار گرفته و نسبت به کاهش شهریه‌ها اقدام شود.

صفریان در ادامه بیان داشت: در این راستا پیش بینی می شود از ترم آینده شهریه رشته‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی و حدود سه تا ۱۰ درصد نسبت به شهریه فعلی کاهش یابد.

لازم به ذکر است، کاهش شهریه فقط در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان انجام خواهد شد و شامل دیگر واحدهای کشور نمی‌شود.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi