پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:08:58 - سه شنبه 30 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ششمین دوره طرح ولایت استانی با حضور ۳۸۰ دانشجو در نیمه اول شهریورماه برگزار می گردد
مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان گفت:ششمین دوره طرح ولایت استانی با حضور ۳۸۰ دانشجو در نیمه اول شهریورماه برگزار می گردد.

ناصر بهروز در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با پیام امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه گفت: امام خمینی (ره) فرمودند: “اگر دانشگاه را ما سست بگیریم و از دست ما برود همه چیزمان از دستمان رفته است، فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارید ایادی آمریکا و شوروی در آن دو محل حساس نفوذ کنند، تنها با بسیج است که این مهم انجام می پذیرد”.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموختگان طرح ولایت عنوان کرد: رهبری تاکید کردند: “امروز معرفت و آگاهی شما باید آنچنان راه را در مقابل شما روشن کند که بتوانید کارهای بسیار بزرگی را که در این دهه و دهه بعد بر دوش شما جوانان است، انجام دهید. انقلاب اسلامی رسالتش فقط تشکیل یک حکومتی با نام اسلامی نبود بسیاری از شکوفه های این درخت تناور هنوز باز نشده است. این شکوفه ها را این نسل باید باز کند. این درخت را این نسل باید به ثمر برساند”.

وی در خصوص تاریخچه طرح ولایت اظهار داشت: در راستا و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی و اسلامی نمودن دانشگاهها، دوره های آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی و با هدف دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسداری از گوهر نفیس ولایت توسط موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و سپاه طراحی و خدمت مقام معظم رهبری پیشنهاد و ارائه گردید که معظم له ضمن موافقت با برگزاری دوره های مذکور این چنین فرمودند “واقعا این کار جز کارهای بنیانی است.

بهروز ادامه داد: بر همین اساس این دوره ها با عنوان “طرح ولایت” از سال ۱۳۷۵ در مجتمع فرهنگی-تفریحی سیدالشهدا و با حضور تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ها سراسر کشور آغاز و با موفقیت برگزار گردید که به لطف خداوند متعال و عنایات خاصه حضرت بقیه الله، با مشارکت جدی بسیج دانشجویی در سال های بعد (سال ۷۶) این طرح توانست به عنوان یکی از راهکارهای موثر، نقش برجسته ای را در تقویت روحیه دفاع از اصول و ارزش های مکتب انسان ساز اسلام ناب و … در مراکز آموزش عالی سراسر کشور ایفا نماید.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به ضرورت برگزاری طرح ولایت تصریح کرد: از ضروریات برگزاری این طرح تحکیم بخشیدن به اندیشه های ناب اسلامی دانشجویان و تجهیز آنان به علم و معرفت دینی، اشاعه تفکر و فرهنگ بسیجی در دانشگاه، مقابله با شبیخون فرهنگی، گسترش معرفت و بصیرت دینی بر پایه قرآن و مکتب اهل بیت (ع) و… از مسائلی هستند که اهمیت آشنایی هرچه بیشتر با اموزه های ناب اسلامی را روشن می نماید.

وی افزود: شناخت راه و هدف، قدرت تحلیل، تشخیص وظیفه، تاثیرگذاری در بین دانشجویان، اعتماد به نفس، جهت دادن به فعالیت های سیاسی و فرهنگی و تجهیز دانشجویان به ابزار منطقی و مستدل به منظور اشرافیت و اثرگذاری بر شبهات و القائات فکری و اندیشه ای در مراکز آموزش عالی سراسر کشور از ضروریات ایجابی و اثباتی است که برای رسیدن به هدف اصلی باید در نظر گرفته شده است و آموزش های مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) به دنبال جامه عمل پوشاندن به اهمیت و ضرورت اشاره شده می باشد.

ناصر بهروز در خصوص برگزاری طرح ولایت در تابستان امسال تشریح کرد: امسال دوره های طرح ولایت در دو سطح برگزار می گردد؛ سطح یک در هر یک از استانهای کشور برگزار می گردد و منتخبین آن به دوره سطح دو کشوری راه پیدا خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان توضیح داد: بیستمین دوره طرح ولایت کشوری ۲۹ تیرماه آغاز و به مدت ۱۲ روز ادامه دارد.

وی در رابطه با محل برگزاری این طرح گفت: مکان خواهران، آبعلی، اردوگاه سید الشهدا و برادران، تهران، دانشگاه امام حسین می باشد؛ که از کرمان ۱۴ خواهر و ۱۵ برادر در این طرح شرکت می کنند.

بهروز افزود: ششمین دوره طرح ولایت استانی (دوره خط امام) با حضور ۳۸۰ دانشجو در نیمه اول شهریورماه در شهر مقدس قم برگزار می گردد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi