پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

22:19:23 - سه شنبه 26 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شرکت بیش از ۱۲ هزار دانشجو در پیاده‌روی اربعین حسینی ۹۴
مسئول ستاد اربعین دانشجویی کشوری گفت: امسال بیش از ۷ هزار نفر در قالب کاروان‌های دانشجویی و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو به صورت زائر انفرادی در پیاده‌روی اربعین حسینی ۹۴ شرکت می کنند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر:جواد تاجیک صبح امروز در نشست خبری ستاد دانشجویی اربعین کشوری گفت: اهمیت کار اربعین از این جهت است که ما را در مسیر تمدنی خود قرار می دهد و ما به اربعین از این جهت اهمیت ویژه می دهیم چون ارتباط بین ملت های مسلمان در این ایام محکم تر می شود.

وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی دانشجویی برای اربعین را با شعار «هیهات من الذله» شروع کردیم، بیش از ۷ هزار نفر از دانشجویان از قالب کاروان‌های دانشجویی و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان به صورت زائر انفرادی اعزام خواهند شد.

مسئول ستاد اربعین دانشجویی کشوری ادامه داد: یک هزار و ۱۰۰ نفر از دانشجویان در قالب خدمت گذاری و راهنمایی زائر حضور می یابند.

وی ادامه داد: ۹ موکب‌ برای اسکان دانشجویان زائر در مسیر پیاده روی اربعین راه اندازی شده است که این موکب ها چند منظوره هستند و مهمترین آن موکب ۷۵۷ است که خیمه دانشجویان ایرانی و غیرایرانی است.

تاجیک یادآورشد: از دیگر برنامه هایی که اجرا شده کنگره شعر اربعین است که فردا در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی در خصوص اعزام دانشجویان دختر نیز گفت: ۱۰ درصد دانشجویان اعزامی خواهران هستند که دلیل اعزام تعداد محدود این دانشجویان این است که آغاز کار بوده و بستر برای حضور خواهران دانشجو چندان فراهم نیست.

تاجیک افزود: در زمان اعزام از ۴ آذر که پیاده روی انجام می شود تا ۷ آذر برنامه هایی در موکب ها پیش بینی شده که حجج الاسلام پناهیان و آقا تهرانی سخنرانی خواهند داشت. برنامه مداحی هم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در قبرستان وادی السلام برای شهدای مدافع حرم که درسال ۸۸ شهید شده بودند برنامه یابود برگزار خواهد شد. عمده کاروان های دانشجویی از ۲۹ استان کشور اعزام خواهند شد و ۶۰  کاروان دانشجویی امسال اعزام خواهد شد که بیشترین دانشجویان اعزامی از استان های تهران، اصفهان و فارس هستند.

مسئول ستاد اربعین دانشجویی کشوری افزود: ۹۰ درصد کاروان های دانشجویی گروهی از مرز چزابه وارد می شوند چون شرایط تردد در این مرز با سهولت بیشتری همراه بوده و امکان میزبانی دانشجویان فراهم است.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi