پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:14:04 - دوشنبه 16 اسفند 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سپاه از هیچ حزب و جناحی طرفداری نمی کند/ سیاست زدگی عامل اصلی عقب ماندگی های استان است
به نقل از آرمان کرمان سردار حسین معروفی ظهر امروز در آیین بیعت ثاراللهیان با فرمانده سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی به مناسبت گرامیداشت روز پاسدار ضمن گرامیداشت و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در نماز جمعه بحث فلسفه وجودی سپاه را که شامل مثلث اعتقادی، انقلابی و مردمی است و این فلسفه مبنایی است، […]

به نقل از آرمان کرمان سردار حسین معروفی ظهر امروز در آیین بیعت ثاراللهیان با فرمانده سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی به مناسبت گرامیداشت روز پاسدار ضمن گرامیداشت و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در نماز جمعه بحث فلسفه وجودی سپاه را که شامل مثلث اعتقادی، انقلابی و مردمی است و این فلسفه مبنایی است، بیان کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه نتیجه گیری این مبحث را در این جلسه که جلسه بیعت سبزپوشان با فرمانده و شهدا است، عنوان خواهیم کرد، عنوان کرد: چهار ایام الله بزرگ اسلام را داریم که این ایام الله به عنوان قله برای ماست که همه چیز از آن برای ما سرازیر می شود.

وی با اشاره به اینکه اولین ایام الله بعثت نبی اکرم حضرت محمد(ص) است، عنوان کرد: اسلام جامع ترین و کامل ترین دین خدا که به عنوان نعمت عظما معرفی می شود؛ چرا که ۲۳ سال طول کشید که آن ابدی و جاوید شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام (ص) رحمه اللعالمین است، افزود: بعثت پیامبر(ص) دو اصل قرآن و اهل بیت علیه السلام  را دارد.

ولایت حافظ حقیقت دین است/ عاشورا نجات دهنده اسلام از سقوط و انحراف است

سردار معروفی با بیان اینکه دومین ایام الله غدیر است، اظهار کرد: غدیر استمرار بخش ولایت خداست که از جنس پیامبر(ص) است؛  ولایت حافظ حقیقت دین است و شیعه به برکت دین به حقیقت دین رسید، ولایت مصونیت بخش دین خداست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: یوم الله دیگر، یوم الله عاشورا است؛ عاشورا نجات دهنده اسلام از سقوط و انحراف است و  هر سال عاشورا احیاگر اسلام است؛ عاشورا بقای دین خداست و امام حسین علیه السلام حقیقت دین خداست.

با اشاره به اینکه یوم الله دیگر، یوم الله ظهور است، افزود: این یوم الله حاکمیت یافتن دین خداست که تلاش انبیا الهی به وسیله آن به نتیجه می رسد و کسانی می توانند منتظر آن باشند که سه یوم الله دیگر را باور داشته باشند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با هدایت الهی امام راحل حدوث گرفت و با تبعیت از مکتب غدیر، عاشورا و برای بستر سازی ظهور و همراهی با امت و هدایت پیامبر گونه امام خمینی(ره) به نتیجه رسید و ما دو واژه امام پیامبر گونه و امام احیاگر اسلام ناب محمدی، را برای امام رحل عنوان می کنیم.

امام راحل برای بقای انقلاب، سپاه را تشکیل داد

این مقام مسئول ادامه داد: امام عظیم الشأن، دور اندیش و تیز بین جهان اسلام به تأسی از پیامبر اکرم (ص) که به مجرد آنکه اسلام به نتیجه رسید و در مدینه حکومت اسلام تشکیل داد و از بین مهاجرین و انصار جمعیتی را قرار داد؛ امام راحل نیز از بین انقلابیون جمعیتی را به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعریف کرد که مبنای آن انقلاب اسلامی است.

سردار معروفی افزود: امام راحل برای بقای انقلاب، سپاه را تشکیل داد که وظیفه این نهاد حفاظت و نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای بزرگ انقلاب است و بسیج مستضعفان را که پایه آن مردمی است را نیز تشکیل داد که امروز اثر آن در جای جای جهان اسلام با عنوان عزت، اقتدار و با تفکر امامین انقلاب و اسلام ناب محمدی مشاهده می کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: امام دور اندیش ما که سپاه را برای بقای انقلاب خواند، روز پاسدار را در روز تولد بزرگ پاسدار جهان اسلام اباعبدالله عیله السلام که خود بقای دین خداست، قرار داد.

وی ادامه داد: سیدالشهدا علیه السلام که بقای دین خداست و بزرگ پرچمدار جهان اسلام است؛ امام خمینی(ره) روز ولادت ایشان را به عنوان روز پاسدار نامگذاری کرد که با اندیشه، نگاه، عمل و اقدام آن امام تمام شود و این یک مفهوم اعتقادی است.

سپاه انقلاب، سپاه عاشورا است/ راه حسینی شدن، نشستن در کلاس عباس بن علی(ع) است

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز به تأسی از آن امام انقلاب برای پیروری از عاشورا وظیفه خود را انجام می دهیم و سپاه هم در شکل و هم در محتوا می توان حسینی معرفی کرد، اظهار کرد: در طول هشت سال جنگ نابرابر، ما به عنوان سپاه انقلاب شکل حسینی و عاشورایی داشتبم و همچنین محتوای عملی آن نیز حسینی و عاشورایی بود؛ رمز و نام عملیات، اقدام و عمل در شکل عاشورا بود و همچنین محتوا عملی نیز برگرفته از عاشورا بود.

سردار معروفی افزود: ایران اسلامی، انقلاب اسلامی و رزمندگان با تأثیر از امام خود در عاشورا، عاشورا را تکرار کردند و برای جان دادن از یکدیگر سبقت گرفتند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه سپاه انقلاب، سپاه عاشورا است و مبنای آن امام حسین علیه السلام است، گفت: این سپاه باور دارد که برای انجام کارها باید سر کلاس عباس ابن علی علیه السلام بنشیند و سه مؤلفه وفای به امام، ادب به امام و بصیرت به امام خویش را باید نهادینه کند.

وی با بیان اینکه راه حسینی شدن، عبور و نشستن سر کلاس عباس ابن علی علیه السلام است، ابراز کرد: با نگاه به کربلا در سال ۶۱ هجری قمری نیز مشاهده می کنیم که هر کس که می خواهد به حسین ابن علی علسه السلام برسد باید از عباس ابن علی علیه السلام عبور کند.

سپاه سد بلای ملت ایران، انقلاب اسلامی و ولایت است

این مقام مسئول تأکید کرد: دشمنان بدانند که اگر بخواهند به انقلاب، ملت عزیز و حجت خدا تعدی کنند، که نمی توانند، باید از سپاه عبور کنند که این امکان وجود ندارد.

سردار معروفی با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند”سپاه سنگر مستحکم انقلاب است”، عنوان کرد: سپاه نفوذ ناپذیر و جان پناه امن برای ملت ایران، حجت خدا و ولایت است و این تفسیر حقیقی سپاه انقلاب است؛ این سپاه با عربده کشی به وحشت نمی افتد، با زیاده گویی قاتلین انقلاب زمین گیر نمی شود و با تعریف و تمجید کسی ذوق زده نمی شود؛ این سپاه بر اصول و معیار خود پایبند است و مصداق این سپاه، سپهبد شهید سلیمانی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه اگر بخواهیم سپاه را معرفی کنیم؛ می گوییم حاج قاسم خروجی و نماد سپاه است و این سپاه حقیقی انقلاب اسلامی است، گفت: سپاه سد بلای ملت ایران، انقلاب اسلامی و ولایت است.

وی ادامه داد: سپاه انقلاب فقط یک ارگان و نهاد نظامی نیست و تنها یکی از مأموریت های آن در حوزه امنیتی و نظامی است؛ سپاه هر جا ملت ایران دچار چالش شود، جان خود را فدا می کند.

سپاه رسالت محور است

این مقام مسئول بیان کرد: در هر صحنه ای که ملت ایران از هر قشر، مذهب و نگاهی، نیاز داشته باشند، سپاه سینه سپر می کند بدون هیچ چشم داشتی برای تمجید حضور پیدا می کند و سپاه انقلاب را به سادگی نمی توان به حاشیه برد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه برای سپاه امام راحل و امام خامنه ای فرق نمی کنند و کسانی که این مباحث را مطرح می کنند، دروغ می گویند، تأکید کرد: کسی که امام امروز را قبول ندارد، امام دیروز را نیز قبول ندارد و امام امروز تفسیر کننده امام دیروز است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: سپاه در هر عرصه ای زمان، مکان و لباس نمی شناسد؛ این سپاه انقلاب اهل معامله، محافظه کاری، محاسبه گر، جاه طلب و فرصت طلب نیست؛ چرا که رسالت محور است.

وی با بیان اینکه سپاه انقلاب رقیب کسی نیست؛ نه در حوزه دولت و نه در دیگر ارگان های کشور و نه در حوزه سیاست گفت: درب سپاه به روی همه باز است اما خطوط قرمزی دارد و کسی که با انقلاب و روح و روان ملت ایران زوایه دارد، جایی در درون سپاه ندارد.

موضع سپاه در استان فقط توسط فرمانده سپاه و یا روابط عمومی سپاه اعلام می شود

این مقام مسئول بیان کرد: نگاه سپاه، اصول انقلاب اسلامی است و این نگاه در نگاه سیاسی حاج قاسم تعریف شده است که امام خامنه ای آن را مدرسه درس آمور تعریف کرده اند؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مثلث وجوی اعتقادی، انقلابی و مردمی در یک مثلث دیگر انقلاب اسلامی، ملت ایران و ولایت فدا می شود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه سپاه انقلاب پشت سر امام خود قرار می گیرد، اظهار کرد: سپاه در ارائه خدمات و جهاد نگاهش سیاسی، قومی و مذهبی نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه مدتی در فضای مجازی استان نکاتی مطرح می شود، گفت: سپاه سازمان توسعه یافته و بزرگ است و دارای رده های مختلفی است که ممکن است حرفی در رده های مختلف زده شود؛ اما موضع سپاه در استان فقط توسط فرمانده سپاه و با روابط عمومی سپاه استان رسما اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان دو مشکل وجود دارد، عنوان کرد: یک مشکل، سیاست زدگی وحشتناک در این استان است که باعث شده است به سرمایه های موجود در استان توجه نشود و ما در برخی از مناطق جنوب و شرق استان شاهد این باشیم که مردم در فقر به دلیل دعواهای بی مورد دست و پا بزنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مشکل دیگر عدم کشف جوانان مؤمن، انقلابی و جهادی که آماده هستند گام دوم انقلاب را عملیاتی کنند و ما این جوانان را توانمند نکرده ایم و به کار نگرفته ایم؛ در حالی که اگر این جوانان را توانمند و کشف کنیم راه نجات استان خواهد بود؛ چرا که ما نیازمند تحول مدیریتی هستیم تا بتوانیم گام های مؤثری را برای انجام خواسته های مردمی و دولت برداریم و ما منتظریم تا اقدامات تأثیر گذار و مهمی را در روزهای آینده در استان شاهد باشیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi