پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:38:18 - پنجشنبه 29 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:
سوگواره احلی من العسل امسال در سراسر استان کرمان برگزار می‌شود
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امسال سوگواره احلی من العسل همزمان با ششم محرم (۲ مرداد) با محوریت دانش آموزان در سراسر استان برگزار می شود.

به گزارش دانشجو آزاد: به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی بیان کرد: سوگواره احلی من العسل یکی از برنامه های اصلی حوزه پرورشی در ایام محرم است که امسال با مشارکت ارگان ها و ادارات ذیربط برگزار خواهد.

وی افزود: هدف از اجرای پویش احلی من العسل، ولایتمداری، آشنایی با شهید نوجوان کربلا و شهدای نوجوان دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و ترویج روحیه استکبار ستیزی در بین دانش آموزان است. 

رضایی اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده این مراسم به صورت زنده از شبکه های سراسری صدا و سیما و شبکه سیمای مرکز کرمان پخش خواهد شد.

ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع)، دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند.

عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است. 

در سال‌های اخیر ششم محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن(ع) «احلی من العسل» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi