پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:13:03 - پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سومین همایش ملی معادن روباز
افتتاحیه سومین همایش ملی معادن روباز امروز، چهارشنبه (۳۰ اردیبهشت ۹۴) در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر برگزار شد.

به گزارش “دانشجو آزاد”؛افتتاحیه سومین همایش ملی معادن روباز امروز، چهارشنبه (۳۰ اردیبهشت ۹۴) در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر برگزار شد.

مراسم با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط قاری آقای کمالی آغاز شد که همزمان ترجمه ی فارسی و انگلیسی آیات برای مهمانان خارجی به نمایش درآمد.

اولین سخنران این مراسم، خانم دکتر احتشام زاده، معاون پزوهشی و فناوری دانشگاه باهنر با عرض خوشآمدگویی به تمامی مهمانان داخلی و خارجی، همایش را ملی برای ارائه ی آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در هر زمینه ای دانسته و افزود: «همزمان با چهلمین سال تأسیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، ما میزبان صنایع، تولیدکنندگان و برنامه ریزان معادن روباز در بهشت معادن ایران؛کرمان، هستیم. در کشورهای توسعه یافته مباحثی چون انفجار، پایداری شیب، حفظ محیط زیست و ایمنی  اهمیت زیادی دارد که لازمه ی توسعه ورود یافته های پژوهشی به مرحله عملیاتی می باشد».

سپس به ارائه برنامه ی راهبردی و عملیاتی حوزه ی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر از سال ۹۴ تا ۹۷ پرداختند که برخی از این برنامه ها عبارتند از: افزایش کیفیت پژوهش، تجاری سازی یافته های پژوهشی، بین المللی سازی دانشگاه، تقویت و گسترش ارتباط با صنعت و جامعه و سوق دادن موضوعات پایان نامه ها به سمت نیاز جامعه و …

دبیر سومین همایش ملی معادن رو باز، دکتر کریمی نسب، دومین سخنران این مراسم بود که با اعلام رسمی آغاز به کار همایش، حضور مهمانان از سراسر کشور و نیز مهمانان خارجی را نشانه اهمیت و جایگاه این همایش در کشور دانست و خاطر نشان کرد: «بخش مهندسی معدن دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهید باهنر با مساعدت بی دریغ ریاست دانشگاه، رئیس دانشکده ی فنی و مهندسی، شرکت صنایع مس کرمان، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر، پژوهشکده سنگ آهن گل گهر و حمایت های مادی و معنوی صنایع مرتبط توانست پس از ۱۰ سال همایش ملی معادن روباز را احیا کند».​

در ادامه ارائه آسیب شناسی در مورد رابطه دانشگاه- صنایع- پژوهش توسط دکتر عباس سام، رئیس پژوهشکده ی سنگ آهن گل گهر صورت گرفت.

سخنران مهمان از دانشگاه تورنتو کانادا، دکتر ماهانتی نیز برای حاضرین در سالن یک سخنرانی کلیدی را ارائه داد و پس از ایشان نیز دو مهمان دیگر از ایتالیا و استرالیا به سخنرانی پرداختند.

پس از اتمام مراسم، مهمانان، شرکت کنندگان و دست اندرکاران همایش به دانشکده فنی رفته و از نمایشگاهی که در حاشیه همایش برپا شده بود بازدید کردند.

لازم به ذکر است این همایش فردا، پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت هم ادامه دارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi