پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:55:18 - یکشنبه 17 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سنگهای نشانه به دانشگاه آمدند تا همدرسانشان ره گم نکنند
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: سنگهای نشانه به دانشگاه آمدند تا همدرسانشان ره گم نکنند.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ سرهنگ محمد مهدی ابوالحسنی در حاشیه مراسم تدفین شهدای گمنام در دانشکده فنی مهندسی چمران کرمان گفت: توفیق بزرگی نصیب دانشجویان دانشکده چمران شده که در چنین ایامی که متعلق به سالار شهیدان است و در روز شهاد امام سجاد (ع) این روزی نصیب ما شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: اگر روی تابلویی که روی تابوتها نصب شده بنگریم یکی از شهدا، شهید عملیات والفجر مقدماتی و یکی هم عملیات شهید خیبر است یعنی قریب ۳۳ سال است که به شهادت رسیدند برخی از اینها دعا می کردند که حتی پیکر آنها برنگردد؛ این یاران روح الله با خدا معامله کردند و راضی بودند به رضای خدا.

وی با اشاره به وصیتنامه های شهدا اظهار داشت: شهدا در وصیتنامه هایشان حرفهای عجیبی می زنند، شهید طائی که در کانادا دانشجو بود و به خیل شهدا پیوست در وصیتنامه خود می گوید: ” چگونه می توان از خدا انتظار چشم داشتی داشت زیرا از او را در راه او داده است”.

ابوالحسنی تصریح کرد: فرزندان روح الله مثل اصحاب ابا عبدالله به معرفت رسیدند و مقام شهادت به آنها عرضه شد آنها می دانستند این دنیا دنیای فانی است، امروز هم اصحاب آقا سید علی در دنیا غوغا می کنند و ما نباید از خیل یاران جا بمانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص شهدا اظهار داشت: رهبری می فرمایند “شهدا سنگهای نشانه ای هستند که ره گم نکنیم اینها آمدند” وقتی هنوز ۴تا ۵ هزار شهید پیدا نشدند و مفقود هستند، به این دلیل است که آنها ماندن تا ما را هدایت کنند.

وی تشریح کرد: در چنین روزی در ۱۶ آبانماه ۱۳۹۴ شهدا آمدند تا به همدرسهای خودشان بگویند رفقا ره گم نکنید و اینها آمدند در دل دانشگاه شما تا هادی شما باشند و این زمین دیگر زمین دیروز نیست بلکه با عنایت ویژه خداوند شرف پیدا خواهد کرد.

محمد مهدی ابوالحسنی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند متعال چند مکان را در زمین برگزید: مسجد الحرام، حرم، جاییکه پیامبران خدا دفن شدند، جاییکه اوصیا خدا دفن شدند ، جایی که شهید دفن شده، امروز به برکت حضور این شهدای بزرگوار این زمین، زمین برگزیده خداست یعنی از امروز خدا به این مکان توجه ویژه دارد.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi