پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:05:19 - سه شنبه 25 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرطان و علوم شناختی نخستین پروژه های همکاری بین روسیه و ایران
دستیار علمی رییس جمهوری روسیه گفت: سرطان و علوم شناختی اولین پروژه هایی است که برای همکاری بین روسیه و ایران در این سفر دو روزه مشخص کرده ایم.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ دکتر فورسنکو شامگاه دوشنبه در نشست خبری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران در تهران افزود: فعالیت ما در همکاری با ایران از ماه مه سال گذشته آغاز شده است و ما عزم و اراده مشترکی برای همکاری در زمینه تحقیقات بنیادی و آموزش دانشجویان داریم .

وی بیان کرد: ماز زمینه های مورد علاقه برای همکاری بین دو کشور را مشخص کرده و حرفه ای ترین متخصصان هر دو کشور را دعوت کرده ایم تا زمینه های همکاری را مشخص کنند ، امروز ما یک جمع بندی از مذاکرات و ملاقات انجام شده در دو روز اقامت در ایران را داشتیم و کارهای بزرگی در این دو روز انجام شده است.

فورسنکو اظهار کرد: ما از درک متقابل شروع کردیم و به پروژه های خاص رسیدیم ، ما در مدت زمان همکاری بین ایران و روسیه تبادل هیات های مختلف علمی داشته و متخصصان روسی از ایران بازددید و به طور متقابل هیات هایی از ایران از روسیه بازدید کردند.

وی افزود: اولین پروژه هایی که برای همکاری مشخص کرده ایم سرطان و علوم شناختی است ، توافق کردیم دانشمندان دو طرف از زیر ساخت های علمی روسیه و ایران به طور مشترک استفاده کنند ، همچنین توافق کرده ایم ابزارهایی را برای تامین بودجه پروژه های مشترک داشته باشیم.

دستیار علمی رییس جمهوری روسیه گفت: مهم این است که در این سفر دو روزه ما به یک گروه کاری مشترک رسیده ایم .

وی افزود: در آینده ای نزدیک ما تبادل هیات علمی در موسسات و داشنگاه دانشگاه های دو کشور را خواهیم داشت و همچنین در مورد تبادل دانشجو و دانشمندان جوان دو کشور توافق کرده ایم.

دستیار علمی رییس جمهوری روسیه همچنین در مور خبر رفع موانع فروش موشک اس ۳۰۰ به ایران گفت: من نیز این خبر را شنیده ام و با توجه به اینکه این امر در حیطه وظایف من در دولت نیست نمی توانم در باره آن اظهار نظر کنم و تنها می توانم بگویم آنچه که پوتین در جایگاه رییس جمهوری روسیه می گوید انجام خواهد شد.

در این نشست معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران نیز گفت: خوشبختانه ارتباطات مناسبی در حوزه فناوری با کشور روسیه برقرار کرده ایم .

سورنا ستاری افزود: از حدود هشت ماه پیش اتفاقات مهم علمی میان دو کشور رخ داده و بازدیدهای متعددی از موسسات و مراکز علمی دو کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: در این سفر دو روزه تفاهم متعددی انجام شده است ، همچنین ۳۰ جلسه کارشناسی در زمینه فناوری بایو ، علوم شناختی و لیزر انجام شده و تفاهم نامه های مختلفی با دانشگاه تهران ، صنعتی شریف و شهید بهشتی منعقد شده است.

ستاری یادآور شد: در آینده فعالیت هایی در حوزه های فضایی دو کشور و نیز حوزه نفت و گاز انجام خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران گفت: روسیه یکی از بازارهای جدی ما در حوزه فناوری است و ما برنامه های خاصی در خصوص واردات و صادرات فناوری بین دو طرف داریم.

دستیار علمی رییس جمهوری روسیه به همراه هیاتی از کارشناسان و مسوولان دولتی روسیه دیروز وارد تهران شده و از پارک علم و فناوری پردیس ، دانشگاه شهید بهشتی و همچنین با وزیر علوم ایران دیدار و گفت وگو داشته است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi