پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:26:02 - دوشنبه 23 دی 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یادداشت دانشجویی؛
سردار با آبروی وطن، آبروی تو آبروی ایران است، من هم حاجی زاده ام!
پرچم دار تسلیت ، خود سپاه است. سپاه شبیه پدری است که فرزندان خود را در سانحه ی تصادفی از دست داده که خود راننده ی آن بوده است.چه کسی می تواند این پدر را سرزنش کند؟سردار با آبروی وطن، آبروی تو آبروی ایران است.

به گزارش دانشجو آزاد؛ دیگر هیچوقت دی ماه نود و هشت از یاد مردم نمی رود . شهادت سردار پُر افتخار وطن حاج قاسم سلیمانی چنان داغی بر دل نهاد که نه یک ملت بلکه تمام ملت های محور مقاومت را عزادار کرد.

امریکا تصور می کرد کشتن فرمانده سپاه قدس ، ایران را از مبارزه علیه استکبار جهانی منصرف می کند. اما این خواب ، با قیام مردم در استقبال از پیکر مطهر سردار محبوب ایرانی به کابوس تبدیل شد.

انهدام فرماندهی عین الاسد ، نه انتقام بلکه سیلی اول بود . چراکه خون بهای واقعی شهدا ، اخراج کامل آمریکا از منطقه است و اینگونه بود که اولین تیر بعد از جنگ جهانی دوم علیه آمریکا شلیک ش د.

شیرینی سیلی اول هنوز به کام نرسید ه بود که تلخی به حلق رسید. سقوط هواپیمای اوکراینی از آسمان وطن و شهادت همه ی آن ۱۷۶ سرنشین این پرواز، کشور را به شوک بزرگی فرو برد. ماجرا آنجا سخت تر شد که سپاه مسئولیت این اتفاق رابرعهده گرفت .

چه چیزی می تواند داغ بر دل نشسته ی ملت را از غم از دست دادن هموطنانشان آرام کند؟ براستی حقیقتی تلخ تر از این وجود ندارد که موشک خودی در سقوط این هواپیما نقش داشته است. اگرچه اصابت موشک ایرانی به هواپیمای اوکراینی حقیقتی تلخ و البته واقعی است اما پرده از حقایق دیگر برداشتن جوانب دیگری را نیز روشن می کند.

پرچم دار تسلیت ، خود سپاه است. سپاه شبیه پدری است که فرزندان خود را در سانحه ی تصادفی از دست داده که خود راننده ی آن بوده است.چه کسی می تواند این پدر را سرزنش کند؟

بعد آنکه خود آمریکایی ها با ۱۲ فروند هواپیمای با سرنشین و بی سرنشین خود چند روز در آماده باش کامل بودند و ۵۲ نقطه کشور را مورد بررسی حمله قرار دادند. اعلام هم نکنند جنگ است وقتی سردار نظامی می کشند دقیقا معنی اش جنگ است.

این که ایران پایگاه نظامی آمریکا را مورد حمله موشکی قرار دهد که جای بحث ندارد. فقط سوال آنجایی مطرح می شود که وقتی کل دنیا اخبار این حوالی را رصد می کند، چطور در ایران رئیس جمهور که به همه ی امور کشور مشرف است نمیدانست که کشور در آماده باش صد در صد نظامی است؟ منتظر بودند تا با برخورد موشک کروز آمریکایی مطلع شوند؟

چطور در حالی که تمام یگان‌های آفندی و پدافندی در آماده باش صددرصد هستند و جنبنده های آسمان و زمین کشور رصد می شوند به یکباره یک هواپیما ی مسافربری دقیقا در محدوده پدافند هوایی قرار می گیرد و کسی به او نمی گوید کشور در آرایش جنگی است و پروازها لغو است ؟

این درحالیکه حتی برای مانورها و رزمایش های هوایی هم پروازهای آن محدوده لغو میشود.

بعد اینکه سردار حاجی‌زاده اعلام کردند که تعطیلی پرواز‌ها را در خواست کردند. با جستجو در قانون هواپیمایی کشوری، در ماده ۱۰ میبینیم که کنسل کردن پرواز‌ها در موارد امنیتی و نظامی با تصویب هیات وزیران انجام می شود.

به‌این‌ترتیب آنچه از ظاهر امر پیداست، آن است که در موضوع اخیر که کشور در حال ت آماده باش جنگی بوده است، رئیس‌جمهور می‌بایست جلسه هیئت‌وزیران را به‌صورت فوق‌العاده تشکیل می‌داد و مراتب را برای ممنوعیت پروازها به سازمان هواپیمایی کشور ابلاغ می‌کرد تا چنین فاجعه ای رخ نمی داد.

در آخر باید بگویم آنچه از سپاه در ذهن دارم جان بر کفی و جان سپاری است در راه وطن و ممنونم از سردار با آبروی وطن ، سردار پاسدار حاجی زاده برای ادب و تواضع در به گردن گرفتن خطاهای همیشگی د ولتی که مدعی است عصر گفتمان است نه موشک و برای سرداری که با موشک شهید می شود عزاداری می کند .

یادداشت از روجا سیف زاده

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi