پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

22:51:46 - جمعه 22 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ساماندهی فعالیت‌های موسیقی دانشگاه‌ها در آیین‌نامه جدید
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم با اشاره به تدوین آیین‌نامه نحوه فعالیت‌های موسیقی در دانشگاه‌ها، گفت: این آیین‌نامه نگاه منفی به موسیقی ندارد و رویکرد آن تعطیلی موسیقی نیست.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا:دکتر سید ضیا هاشمیبا بیان اینکه مسئولیت تدوین آیین‌نامه فعالیت‌های موسیقایی در دانشگاه‌ها توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه ها بر عهده کارگروه فرهنگی تربیتی گذاشته است، افزود: این کارگروه با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مشارکت وزارت علوم و وزرات بهداشت و سایر دستگاه‌های زیربط به مدت حدود شش ماه است که تشکیل می شود و موضوع متمرکز این کارگروه طی یک ماه اخیر در حوزه موسیقی بوده است.

وی افزود: پس از برگزاری جلسات آیین نامه اولیه تدوین شد و توسط همکاران در وزارت علوم مورد بازنگری قرار گرفت. نسخه اصلاح شده مجددا در جلسه کارگروه مورد بحث قرار گرفت، طی چند هفته آینده آماده و به شورای اسلامی شدن دانشگاه ها ارائه شد تا پس از تصویب این شورا به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم با تاکید بر اینکه آیین‌نامه فعالیت‌های موسیقایی در دانشگاه مبنای روشنی بر فعالیت موسیقی دانشگاه‌هاست، اظهار کرد: رویکرد این آیین‌نامه این است که در چارچوب قوانین و احکام شرعی و مبنتی بر فتاوای مقام معظم رهبری، فعالیت‌های موسیقی در دانشگاه‌ها سازمان دهی شود. طبیعتا طبق نظر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری کنسرت‌های مستقل باید در مراکز مرتبط برگزار شود اما فعالیت‌های موسیقی که با عنوان برنامه های تکمیلی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها است در چارچوب برگزار می شود.

دکتر هاشمی با بیان اینکه جزئیات بیشتر در آیین‌نامه ای که ابلاغ خواهد شد ذکر می شود،گفت: تفکیک های لازم دیده شده است، این آیین‌نامه نگاه منفی به موسیقی ندارد و رویکرد آن تعطیلی موسیقی نیست اما به این موضوع که فعالیت‌های فراغتی دانشجویان روی بحث‌های موسیقی متمرکز شود باید به شکل تخصصی نگاه شود. باید اجازه داد موسیقی در محل های تخصصی مسیر رشد خود را طی کند.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi