پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:14:31 - پنجشنبه 26 بهمن 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ساخت ۲۶ مدرسه در کشور به نام شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه رویکرد سازمان نوسازی مدارس این است که مدارس را به نام شهدا نامگذاری کنیم، گفت: ۲۶ مدرسه به نام ۲۶ دانش‌آموز شهید حادثه تروریستی کرمان در سراسر کشور افتتاح خواهیم کرد زیرا این شهدا، شهدای خاصی هستند.

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در آیین افتتاح این واحد آموزشی، نام‌گذاری و مزین کردن مدرسه به نام شهدای گلزار شهدا را اقدام ارزشمندی دانست که باعث ماندگاری یاد و مکتب شهدا در ذهن مردم استان و کشور خواهد بود و گفت: این ذوق و سلیقه در حفظ یاد شهدا کار بزرگی است.

براساس اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، وی افزود: به شورای شهر پیشنهاد شده مدارسی که دانش‌آموزان شهید دارند یا کوچه‌های منتهی به مدارس و کلاس‌های درس را به نام این شهدا نام‌گذاری کنند.

فداکار تصریح کرد: مدرسه‌ای که در مدت ۴۰ روز از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۱۰۰ درصد رسیده است، نشان می‌دهد استان ظرفیت و توانایی اجرایی را دارد و این توانایی در ساخت و ساز مدارس را باید به شهرستان‌های جنوبی استان که فاقد مدرسه هستند منتقل کنیم که به حداقل‌های موجود برسند.

استاندار کرمان گفت: در احداث مدرسه فعالیت‌های نرم‌افزاری خیلی سخت‌تر و مهم‌تر از آماده‌سازی سخت‌افزاری است و این نشان دهنده همت و تلاش همه مسئولان در این راستا بوده است.

دبستان شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌ در کرمان افتتاح شد

مدارس به نام شهدا مزین شود

حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز گفت: با حادثه تروریستی کرمان و شهادت جمعی از کودکان و نوجوانان، خط شهادت و معرفت بزرگ تر و روح مبارزه، جهاد و سرعت و توان مبارزه افزایش پیدا کرده است.

طبق این گزارش، دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌ در شهر کرمان در زمینی به مساحت چهار هزار و ۳۰۰ مترمربع و زیربنای یک هازر و ۳۰۰ مترمربع با اعتبار بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات طرح تخریب و بازسازی مدارس ساخته شده است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi