پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

3:57:51 - چهارشنبه 8 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ساخت مسجد کپری در روستای قوچ آباد کهنوج
مسجد کپری بدون زرق وبرق در روستای قوچ آباد کهنوج به همت گروهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاههای کرمان ساخته شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” حضرت امام خمینی (ره)پس از استقرار نظام اسلامی به طور مکرر و در پیام ها و سخنان خود « حمایت از محرومان و مستضعفان » را به صورت یک « وظیفه » و « مسئولیت » برای همه دولتمردان و کارگزاران حکومتی تبیین و تعیین نمود واعلام می کرد،یک موی کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان ترجیح دارد.

امروز با گذشت ۳۶سال از نظام جمهوری اسلامی با وجود محرومیت زدایی روستاهایی در کشور وجودارد که امکانات اولیه محرومند ودر این میان بسیاری از روستاهای جنوبی و شرقی استان کرمان همچنان از ابتدایی‌ترین امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی وبهداشتی و درمانی محرومند که یکی از این روستاها قوچ آباد کهنوج از نبود آب آشامیدنی و برق ومسجددر مضیقه اند.

امروز با وجود هجمه های فرهنگی دشمنان و کمبود امکانات وعدم فعالیت فرهنگی در روستاها می تواند ضربه های جبران ناپذیری بر پیکره این قشر واردکند.

گروهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان با وجود فعالیت چند ساله توانسته اند تا حدودی از محرومیت روستائیان بکاهندولی این گروهای جهادی همچنان از عدم همکاری مسئولین گلایه دارند.

ساخت مسجد کپری بدون زرق وبرق در روستای قوچ آباد کهنوج

امسال گروهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان کهنوج با حضودر در روستای محروم وبا مردوانی رنجور توانسته اند با ساخت مسجد کپری گامی مهم در زمینه فرهنگی بردارند.

رضا جمشیدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای کهنوج گفت: یاری خداوند متعال و استقبال گرم اهالی روستا و همکاری گروه های جهادی ساخت مسجد کپری در روستای قوچ آباد در شهرستان کهنوج آغاز شد.

مسجد مرکزی برای برگزاری برنامه های روستا

جمشیدی افزود: ساخت این مسجد یک کار فرهنگی و مذهبی است و وجود مرکزی برای برنامه های روستا هم در این منطقه احساس می شود.

وی با اشاره به عدم حمایت مسئولین خاطرنشان کرد: مردم تصمیم گرفتند خود با امکانات خود روستا که برگ درخت خرما و چوب گز است یک مسجد بسازند.

اخلاص و ایمان در نگاه مردمان قوچ آباد موج می زند.

 

جمشیدی افزود:این مسجدی کپری از شاخ و برگ درختان است و خبری از زرق و برق و فرشهای میلیونی و طاق ها و رواقها نیست اما اخلاص و ایمان در نگاه مردمان قوچ آباد موج می زند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای کهنوج گفت:اینان مردمانی هستند ساده و بی آلایش اما متدین و دیندار مردمانی که با بلند شدن صدای الله اکبر به تکلیف الهی خود عمل می کنند و به سمت مساجد به ظاهر ساده خود حرکت می کنند و نماز را به جا می آورند.

وی خاطرنشان کرد:در این مسجد خبری از سر در، صحن، رواق، محراب، فرشهای میلیونی، ستونهای مرمر متعدد نیست این مسجد از چیزی ساخته نشده است به جز چند شاخه از نخلهای همین سرزمین،زیر انداز این مردم در مسجد چیزی نیست جز یک موکت معمولی اما اینجا مردم و دلدادگان الهی با صدای بلند الله اکبر می گویند و شتابان برای ادای فریضه الهی به سمت همین مسجد می روند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای کهنوج گفت :اخلاص در این روستا حرف اول را می زند و این فرق اساسی این مسجد کپری با زرق و برق و تجمل در مناطق دیگر است.

جشیدی افزود: ارادت به اهل بیت(ع) در عمق نگاه هر روستایی موج می زند و این چیزی است که باید ارج نهاده شود و مسئولان با درک نیاز این مردم بحث احداث مساجد مناسب و مجهز در این مناطق را در دستور کار خود قرار دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای کهنوج گفت :متاسفانه باوجود نزدیکی روستای قوچ آباد به شهرستان اما باز هم از نبود آب آشامیدنی وبرق رنج می برند.

پشت کردن به دفاع از محرومین با سیره و روش انبیا سازگار نیست

جمشیدی با گلایه از مسئولین تصریح کرد: پشت کردن به دفاع از محرومین و روآوردن به حمایت از سرمایه دارها با سیره و روش انبیا و امیرالمومنین و ائمه معصومین ـ علیهم السلام ـ سازگاری ندارد.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi