پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:11:04 - دوشنبه 18 فروردین 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان؛
ساخت دستگاه مکانیزه تولید ماسک توسط سازمان بسیج علمی استان کرمان/تولید ۱۲۰۰ ماسک در هر ساعت
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان گفت: دستگاه مکانیزه تولید ماسک در مدت ۸ روز و با کمترین امکانات سخته شده است که ظرفیت اسمی تولید این دستگاه در هر ساعت هزار و ۲۰۰عدد ماسک است.

رضا خواجه حسنی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان در گفتگو با “دانشجو آزاد” عنوان کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان پس از شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را در دو محور تولید محلول ضدعفونی سطوح شهری و تولید ماسک آغاز کرد.

خواجه حسنی ادامه داد: پایگاه علمی شهید اشرف گنجویی برای تولید محلول ضد عفونی شروع به کار کرد و تعدادی از بسیجیان با نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشغول کار شدند و در حال حاضر روزانه ۶ هزار لیتر محلول ضد عفونی  تولید می شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان گفت: گروه های جهادی که درحومه شهر به کار ضدعفونی معابر مشغول هستند و ادارت دولتی از جمله زندان ها، بهزیستی و جایگاه داران سوخت از محلول ضدعفونی تولیدی سازمان بسیج علمی استفاده می کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به احساس نیاز در بحث تولید ماسک و همچنین کندی روند تولید ماسک به صورت دستی، با تکبه بر شعار سازمان بسیج علمی با عنوان مسئله یابی و  نیاز محوری،  تیمی از مهندسین جوان بسیجی را فراخوان کردیم و ایده تولید مکانیزه ماسک مطرح شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه مکانیزه تولید ماسک در مدت ۸  روز و با کمترین امکانات شهر به دلیل تعطیلی مراکز صنفی و صنعتی، طراحی شد و به کمک مجموعه تولید ماسک استان آمد.

خواجه حسنی در ادامه بیان کرد:در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید این دستگاه در هر ساعت هزار و ۲۰۰عدد ماسک است که در یک شیفت کاری ۴ هزار ماسک را می توان تولید کرد و در کنار این مسئله با توجه به اینکه در شهر کرمان دستگاه برش پارچه ماسک وجود ندارد و رول های پارچه ای که از شهرهای دیگر به کرمان می آید توسط خیاطان و با روش دستی برش داده می شود، به دنبال حال طراحی دستگاه برش هستیم.

وی ابراز داشت: اقداماتی برای توسعه دستگاه مکانیزه تولید ماسک نیز مد نظر داریم و امیدورایم طراحی سیستم چینش ماسک ها به صورت دقیق و با اندازه مناسب طراحی کنیم تا چرخه تولید ماسک تکمیل شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان اظهار کرد: کرونا هم افزایی خوبی را در بحث مدیریت بحران استان ایجاد کرد و این مسئله می تواند یک شروع خوب برای ادامه این کار و پیشگیری از بحران های بعدی باشد.

خواجه حسنی در پایان مطرح کرد: تشکیل بسیج سلامت در جامعه با هم افزایی بین ارگان های مختلف و سازمان های نمردم نهاد ضرورتی برای بحران های آتی است تا بتوانسطح سلامت جامعه را افزایش داد و می توان گفت که کرونا یک آزمون وامتحان است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi