پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:38:58 - جمعه 13 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زخم چرکینِِ فرهنگ دانشگاه هیچ طبیبی ندارد
محمد علی عسکری گفت: مسئله فرهنگ در دانشگاه شهید باهنر در حال تبدیل شدن به یک زخم چرکین است که ظاهرا طبیبی نیست که بخواهد درمان کند.

 

محمدعلی عسکری دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با مشکلات دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: عدم نشاط و دل مردگی از معضلات دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان است که برآمده از عوامل مختلفی است.

وی افزود: عواملی که باعث ایجاد این مشکلات شده است نه در یک زمان خاص سیاسی به وجود آمده ونه در یک زمان خاص سیاسی از بین می رود بلکه فرآیند فعالیت سال هاست.

این دانشجوی کرمانی با اشاره به مشکل سیاست زدگی در دانشگاه تصریح کرد: از بحث دلمردگی که بگذریم مساله با اهمیت دیگر در دانشگاه، سیاست زدگی است متاسفانه در حال حاضرعده خاصی فضای دانشگاه را به سمت سیاسی شدن بردند و برخی تشکل ها و جریانات داخل دانشگاه به دنبال سهم خواهی هستند.

عسکری در ادامه گفت:  در خلا جابه‌جایی مدیران، عده ای با سوء استفاده سعی می کنند در جاهای مختلف قدرت خود را افزایش داده و منافع حزبی و جناحی خودشان را تامین کنند.

آینده دانشگاه شهید باهنر کرمان در وضعیت مبهمی قرار گرفته است
وی اظهار داشت: از طرف دیگر وجود چنین فضایی به شدت مسئله آموزشی و پژوهشی که رسالت اصلی دانشگاه است را تهدید می کند و آینده دانشگاه شهید باهنر با شرایط به وجود آمده در وضعیت مبهم قرار گرفته است؛ این که هر روز نشریه ای صرفا سیاسی چاپ شود و به دور از هرگونه تقوای کلامی همه را به باد انتقاد گرفته و به ناحق به بقیه حمله کند با رسالت دانشگاه در تضاد است.

معاونت فرهنگی دانشگاه تبدیل به معاونت سیاست زدگی شده است

دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان با انتقاد از وضعیت فرهنگی دانشگاه عنوان کرد: معضل بعدی دانشگاه، در باب فرهنگ است، اینکه الان چه نقشه راه فرهنگی در دانشگاه وجود دارد؟ در واقع دانشگاه از لحاظ فرهنگی در کدام نقطه قرار دارد و به کدام سمت باید برود؟ چه کسی متولی هماهنگ کردن اینهاست؛ دانشگاهی که ماههاست برخلاف قانون شورای فرهنگی اش تشکیل نشده، دانشگاهی که معاونت فرهنگی اش صرفا معاونت سیاسی شده و نه فقط معاونت سیاسی بلکه معاونت سیاست زدگی شده است؛ چه نقشی در پی ریزی فرهنگ دانشجویان دارد؟

مساله فرهنگ دانشگاه به زخم چرکینی تبدیل شده که طبیبی ندارد

عسکری ادامه داد: مسئله فرهنگ در دانشگاه شهید باهنر در حال تبدیل شدن به یک زخم چرکین است که ظاهرا طبیبی نیست که بخواهد درمان کند و کسی هم به فکر درمان نیست.

این دانشجوی کرمانی در خصوص سیاست های غلط دانشگاه توضیح داد: در کنار تمام قال و قیل های سیاسی متاسفانه افت کیفیت آموزشی دیده می شود؛ توجه بیش از اندازه به مسائل مالی و اینکه دانشگاه به سمت می رود که یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود.

دانشگاه تالار را به تشکل های دانشجویی اجاره می دهد

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه دانشگاه بخواهد از برگزاری برنامه های فرهنگی-اجتماعی درآمد کسب کند و تالار دانشگاه را برای اجرای برنامه به تشکل های دانشجویی و انجمن های علمی اجاره دهد نگاه بسیار غلطی است.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi