پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

6:46:21 - دوشنبه 11 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زائران عتبات دانشجویی نایب الزیاره دانشجویان جامانده می‌شوند
معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: با توجه به حجم گسترده استقبال دانشگاهیان جهت اعزام به عتبات و محدودیت در اعزام، طرح «زیارت نیابتی» را در این دوره راه‌اندازی می‌کنیم؛ تا هر دانشجویی که اعزام می‌شود نایب الزیاره دانشجویانی خواهد بود که در قرعه‌کشی انتخاب نشده‌اند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام منصورآبادی؛ معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:در شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان ۸۳ هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور متقاضی اعزام به عتبات عالیات بودند که تنها ۱۶۰۰۰ نفر از ایشان به قید قرعه انتخاب و تا اردیبهشت ماه ۹۶ راهی عتبات عالیات خواهند شد.

 

وی افزود:با توجه به حجم گسترده استقبال دانشگاهیان جهت اعزام به عتبات و محدودیت ستاد در اعزام ،برنامه ریزی کردیم که طرح “زیارت نیابتی” را در این دوره راه اندازی کنیم.به این ترتیب هر دانشجویی که اعزام می شود نایب الزیاره تعدادی از دانشجویانی خواهد بود که در قرعه کشی انتخاب نشده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین منصورآبادی گفت:اعزام دانشجویان به عتبات در این دوره از اول بهمن ماه آغاز شده است و این طرح در کاروان هایی که از ۳ بهمن به بعد به عتبات اعزام شوند، اجرا خواهد شدکه خواهرهای دانشجو نایب الزیاره خواهران و برادران دانشجو نایب الزیاره برادران خواهند شد.

 

وی در خصوص چگونگی اجرای این طرح گفت: اسامی دانشجویانی که در قرعه کشی انتخاب نشده اند در برگه هایی آماده و تحویل روحانی کاروان می شود. روحانی کاروان در طول سفر در مورد فضیلت زیارت و اهمیت زیارت های نیابتی برای زائرین سخن می گوید. سپس این برگه ها در زیارت اول در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و روحانی کاروان ،زیارت نیابتی را برای دانشجویان قرائت می کند و همه دانشجویان زیارت نیابتی را می خوانند و همه به فیض ثواب این زیارت خواهند رسید . بر طبق روایات اهل بیت (علیهم السلام) نه تنها ثواب زیارت زائر کاسته نمی شود، بلکه به اندازه کامل به تک تک افرادی که نایب الزیاره آنها شده، ثواب زیارت داده می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین منصورآبادی گفت :امیدواریم با این طرح ،بُعد مسافت را که مانع رسیدن مشتاقان به نجف اشرف، کربلای معلی، زیارت بارگاه منور حضرت عباس(ع)،کاظمین و سامراء شده است را از میان برداریم و واسطه ای جهت تجدید میثاق با حضرات معصومین(علیهم السلام) و یا طلب حوائج دنیوی و یا اخروی، برای دانشگاهیان باشیم.

 

به گفته معاون فرهنگی ستاد زیارت نیابتی به همه اعضای کاروان (زائر، مدیر و روحانی) تعلق گرفته است و هر زائر نائب الزیاره ۳۰ نفر از دانشگاهیان می باشد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi