پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:52:06 - سه شنبه 8 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رودبار جنوب، میزبان اولین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی به میزبانی شهرستان رودبار جنوب خبرداد.

به گزارش دانشجو آزاد:  بهرام مسلمی مهنی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وجود گویش ها و لهجه های متنوع و دلنشین اقوام جنوب شرق کشور گفت: با توجه به ظرفیت متنوع و تأثیر گذار شعر آنهم با گویش محلی اولین جشنواره منطقه ای در گستره استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، فردا چهارشنبه نهم آذرماه به میزبانی شهرستان رودبار جنوب برگزار می شود.

وی پاسداشت شاعران‌ و ادبیان را در زمینه شعر با گویش محلی فعالیت دارند از اهداف جشنواره بیان کرد و افزود: شناخت و معرفی استعدادهای فرهنگی در زمینه شعر محلی در این استان ها با گویش های بلوچی، سیستانی، بندری، رودباری، سردسیری، گرمسیری و لهجه های مختلف می تواند در مرحله اول باعث پیوند بین اقوام بشود و از طرفی احیای فرهنگ های بومی و محلی را در شعر به همراه داشته باشد.

مسلمی مهنی ایجاد همبستگی هر چه بیشتر بین شاعران و سخنوران را از دیگر اهداف جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی دانست و اظهار کرد: جشنواره ها محلی برای تبادل اندیشه ها و شناخت گویش ها و لهجه های متنوع است که جنوب شرق کشورمان مهد این زیبایی کلامی و گفتاری آنهم با زبان شعر می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمار آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ابراز امیدواری کرد و گفت: جشنواره شامل دو بخش شعر با گویش محلی و با موضوع آسیب های اجتماعی و شعر آزاد است که بر اساس آثار دریافتی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی از بخش ویژه با موضوع مقاومت، ایثار و شهادت خبرداد و گفت: این بخش نیز تبیین کننده راه شهدا است که مقاومت سرفصل مهم این بخش می باشد که شاعران بدون محدودیت سنی و با سه اثر توانسته اند در همه بخش ها شرکت کرده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از چاپ و توزیع آثار منتخب توسط دبیرخانه جشنواره خبرداد و گفت: اصل بر تدوین و گردآوری آثار منتخب است که برای بهره برداری فرهنگی در دسترس عموم قرار بگیرند که دبیرخانه جشنواره بعد از داوری و اعلام منتخبین، چاپ و توزیع آثار را در دستور کار دارد.

وی از اهدای جوایز ارزنده به منتخبین بخش های مختلف جشنواره خبر داد و گفت: از برترین ها تجلیل می شود ضمن این که فرهنگ و هنر قابل ارزش گذاری مادی نیست اما باید قدردان زحمات کسانی که در معرفی و پاسداشت داشته هایمان تلاش می کنند باشیم.

مسلمی مهنی ضمن دعوت از همه علاقمندان و عموم مردم جهت حضور در آیین اولین جشنواره شعر با گویش محلی که در رودبار جنوب برگزار می شود، گفت: جشنواره منطقه ای شعر با گویش های محلی نهم آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) رودبار جنوب با اجرای برنامه های متنوع و جذاب برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی با حمایت معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، فرمانداری رودبار جنوب، انجمن شعر جنوب کرمان، انجمن شعر رودبار جنوب و انجمن شعر سبزواران به میزبانی شهرستان رودبار جنوب نهم آذرماه برگزار می شود که نقطه عطفی در ارتقاء و معرفی استعدادهای بومی بخصوص شعر و گویش محلی است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi