پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:38:32 - پنجشنبه 29 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد
رقابت بیش از ۳۹ هزار نفر در مرحله اول کنکور سراسری در استان کرمان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در استان، آمار کل داوطلبان شرکت کننده در مرحله اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۱۵۹ نفر است.

به گزارش دانشجو آزاد: رضا رضایی ۲۹ دی ماه در حاشیه بازدید از حوزه‌های برگزاری آزمون کنکور سراسری در شهر کرمان اظهار کرد: آزمون سراسری کنکور، جزو مهم‌ترین و حساس‌ترین آزمون‌هاست که امسال برای اولین بار در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد که نوبت اول این آزمون، اولین تجربه برگزاری در فصل زمستان است و در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در استان کرمان، آمار کل داوطلبان شرکت کننده در مرحله اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۱۵۹ نفر است که ۲۴ هزار و ۹۹۹ نفر زن و ۱۴ هزار و ۱۶۰ نفر مرد هستند و در ۲۰ شهرستان استان و در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان حضور دارند.

رضایی تصریح کرد: در شهر کرمان، پنج حوزه اصلی، شامل: دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران و اداره آموزش پرورش و ۱۷ حوزه فرعی در این رویداد فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد:  آزمون سراسری امروز در دو نوبت صبح و عصر در رشته‌های علوم تجربی و زبان خارجی و صبح روز جمعه ۳۰ دی ماه در رشته‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و عصر جمعه در رشته هنر در حوزه‌های مشخص شده برگزار خواهد شد.

رضایی بیان کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک و۱۳ مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دیگر میزبان دانش آموزان شرکت کننده در مرحله اول کنکور سراسری هستند.

بر پایه این گزارش، نوبت اول کنکور سراسری در آموزش و پرورش شهرستان های کرمان، بردسیر، بم، رابر، راور، رودبار، ریگان، زرند، عنبرآباد، قلعه گنج، کهنوج، منوجان و نرماشیر توسط آموزش و پرورش  برگزار می شود و در سایر شهرستان ها و مناطق استان وزارت علوم برگزار کننده این آزمون است.

بنابراین گزارش، دکترمحمدمهدی زاهدی نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش در این بازدیدها حضور داشت.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi