پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:39:23 - یکشنبه 20 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کل دادگستری استان کرمان:
رسانه ها را مددکار قوه قضائیه می دانم/ برگزاری جشنواره رسانه و عدالت کرمان، ۱۴۰۲
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در دستگاه قضایی استان کرمان، رسانه ها را مددکار و کمک کار بزرگی برای اجرای سیاست های قوه قضاییه می دانم.

 به گزارش دانشجو آزاد: حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۲۰ آذرماه در نشست هم اندیشی با مشاوران رسانه ای دادگستری استان کرمان با موضوع برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت، از اصحاب رسانه استان کرمان تقدیر کرد و افزود: کرمان در زمینه برگزاری جشنواره رسانه و عدالت از استان های شاخص در کشور به شمار می رود و اقدامات این استان در دوره های گذشته؛ مورد تقدیر قوه قضاییه قرار گرفته که این امر نشان دهنده تعامل طرفینی اصحاب رسانه و دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به این مطلب که در سند تحول قضایی به توسعه تعاملات دستگاه قضایی توجه ویژه ای شده و ابزار این اقدام رسانه ها هستند، عنوان کرد: ممکن است برخی افراد با طرح بهانه هایی ارتباط کمتری با رسانه ها داشته باشند اما در دستگاه قضایی استان کرمان، رسانه ها را مددکار و کمک کار بزرگی برای اجرای سیاست های قوه قضاییه می دانم.

حمیدی بیان کرد: رسانه ها با استفاده از ابزار علمی، تخصصی و تحلیلی خود می توانند در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی گام های بزرگی بردارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در جشنواره رسانه و عدالت تنها به دنبال ایجاد شور و نشاط رسانه ای نیستیم، بلکه در کنار آن تلاش می شود که به اهدافی از جمله شناسایی رسانه هایی که بیشترین همکاری را با دستگاه قضایی داشته و سیاست های قوه قضاییه را پیگیری کرده اند، دست یابیم و میزان تاثیرگذاری رسانه ها بر موضوعاتی از جمله پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری و … را ارزیابی کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر اسلامی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان نیز در این نشست گفت: فراخوان چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان به زودی منتشر و این جشنواره پس از دریافت آثار و داوری، در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی از خبرنگاران به عنوان دیده بان های دستگاه های مختلف یاد کرد و گفت: رسانه ها نظارت همگانی و مردمی بر دستگاه ها را محقق می سازند.

اسلامی در پایان یادآور شد: دستگاه قضایی استان کرمان در ادوار مدیریتی گذشته همواره ارتباط بسیار خوبی با رسانه ها داشته و امیدواریم در هفته قوه قضاییه ۱۴۰۲ بتوانیم چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت را با مشارکت و شادابی بیشتری داشته باشیم.

همچنین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در این نشست ضمن تقدیر از حضور و همراهی اصحاب رسانه و نخبگان فرهنگی استان کرمان با دستگاه قضایی گفت: اصحاب رسانه استان کرمان در برگزاری جشنواره نقد برتر نیزهمراهی بسیار خوبی داشته اند.

سیدمهدی قویدل افزود: در جشنواره رسانه و عدالت، اهداف و موضوعات بسیار خوبی در حوزه اطلاع رسانی، آگاه بخشی، ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی های حقوقی مردم، فعالسازی رسانه ها و استفاده از فرصت های رسانه ای برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده ها مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که پیشگیری از وقوع جرم مهمترین اصل است، ادامه داد: به دنبال آن هستیم با استفاده از ظرفیت رسانه ها شاهد کاهش اطاله دادرسی، اتقان آراء و … باشیم.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi