پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:02:51 - شنبه 20 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:
دیوان محاسبات درباره فیش‌های نجومی قاطعانه‌تر ورود کند/ اسامی هر ۴۰۰ مدیر متخلف اعلام شود
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: توقع داریم که دیوان محاسبات درباره درباره فیش‌های نجومی جدی و قاطعانه‌تر برخورد کند.

به گزارش “دانشجوآزاد” محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به عدم همکاری دیوان محاسبات در ارائه گزارش فیش‌‌های نجومی به دستگاه قضا،‌اظهار داشت: دولت با اعلام مواضعش درباره فیش‌های نجومی آن‌ها را قانونی برشمرده است. وزیر اقتصاد و سابقا سخنگوی دولت نیز  به نوعی از این روند غیرقانونی و غیرمشروع دفاع کرده اند.

 

وی با بیان اینکه دولت باید در قبال فیش‌های نجومی پاسخگو باشد، افزود: از سوی دیگر توقع داریم که دیوان محاسبات در این قضیه جدی و قاطع تر برخورد کند.

 

پورمختار با اشاره به گزارش اخیر دیوان محاسبات درباره فیش‌های نجومی، ‌تصریح کرد: دیوان محاسبات اخیرا گزارش مختصر و کلی در این باره قرائت کرد که در ان مشخص شد نزدیک به ۴۰۰ نفر از مدیران دولتی جزء نجومی‌بگیرانِ غیرقانونی هستند، این در حالی است که تاکنون دولت هیچ‌ یک از مدیران متخلف را به دستگاه قضا معرفی نکرده است.

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه بیان داشت: البته دیوان محاسبات اخیرا در این زمینه در حال انجام اقداماتی است که به صورت مستند آن را ارائه کند. همچنین اعلام کرده که ۱۰ نفر از مدیران متخلف حاضر به پگس دادن حقوق های نجومی‌شان نیستند که باید هم این افراد و هم بقیه به قوه قضاییه ارجاع داده شوند. چراکه یک امر غیرقانونی مرتکب شده اند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان نیز خواستار پیگیری این مسئله شدیم که رئیس دیوان محاسبات اسامی هر ۴۰۰ نفر را اعلام کند و گزارش دقیق و شفافی در این خصوص به دستگاه قضایی ارائه کند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi