پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:00:09 - دوشنبه 27 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دومین نشست فرهنگی- بصیرتی خانواده های استادان عضو کانون دانشگاه
دومین نشست فرهنگی- بصیرتی خانواده های اساتید عضو کانون دانشگاه در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۳در محل مسجد باقرالعلوم دانشگاه شهید باهنر ساعت۱۸٫۳۰ تا ۲۰٫۳۰ برگزار گردید.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ دومین نشست فرهنگی- بصیرتی خانواده های اساتید عضو کانون دانشگاه در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۳در محل مسجد باقرالعلوم دانشگاه شهید باهنر ساعت۱۸٫۳۰ تا ۲۰٫۳۰ برگزار گردید.

این نشست در راستای اعتلای فرهنگی خانواده­ها و با نگاه مهندسی فرهنگی در دستور کار معاونت فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور قرار دارد که به منظور پویایی فرهنگی و مقابله با تهدیدات نرم دشمن در محیط­های دانشگاهی و پژوهشی توسط کانون­های دانشگاه ها به صورت غیرمتمرکز برگزار گردید. نشست مذکور زمینه­ای را فراهم کرد تعداد ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده های اعضای هیأت علمی عضو کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید باهنر، دور هم گرد آمده و با مسائل کلان فرهنگی کشورآشنا شده تا با چاره­جویی، تأثیرگذاری جنگ نرم دشمن را بر کانون گرم خانواده­های خود کاهش داده و ان شاالله با یک وحدت رویه در مسیر تعالی خود، خانواده و کشور گام بردارند.

در ابتدای این نشست آقای دکتر صادق کریمی، مسئول محترم بسیج اساتید دانشگاه شهید باهنر ضمن خیر مقدم به میهمانان، اهداف این نشست را برشمردند و برگزاری این نشست را در جهت اعتلای فرهنگی خانواده ها لازم و ضروری دانستند. ایشان اظهار داشتند در این برهه از تاریخ انقلاب اسلامی که جنگ نرم دشمن، کانون گرم خانواده ها و بویژه جوانان را هدف قرار داده، چنین نشست های فرهنگی- بصیرتی برای خانواده ها مثمر ثمر است.

در این نشست، دو تن از شاعران برجسته جوان و انقلابی کشور نیز به شعرخوانی پرداختند. مدح و ثنای حضرت محمد مصطفی (ص)، شناخت و درک درست از مفاهیم قرآنی و تعالیم اسلامی، وصف حال شهدای هسته ای و توصیه های شهدای هسته ای به ملت برای پایداری، ایستادگی و توسل به علم و ایمان با زبان شعر، از جمله سروده هایی بودند که هنرمند شاعر جوان، جناب آقای سجاد کریمی در این جمع قرائت نمودند. همچنین هنرمند شاعر کرمانی جناب آقای زین العابدین ملایی نیز درباره وصف زمانه ای که ارزش های دینی و اسلامی در حال پایمال شدن است از زبان یکی از شهدای کرمان، اشعاری را سرودند.

حجه الاسلام و المسلمین دکتر سلطانمرادی مسئول محترم دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر نیز در این نشست درباره نقش و وظیفه جوانان امروز در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداختند. ایشان اظهار داشتند جوانان بایستی با توسل به خدای متعال و آمادگی علمی و تقویت ایمان، به تداوم فرهنگ اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اهتمام بیشتر بورزند. در این راه بایستی به جوانان امید داد و برای تقویت بُعد ایمانی آنها، بایستی طوری آنها را تعلیم و تربیت نماییم و زمینه را برای آنها طوری فراهم کنیم که همواره به فطرت پاک الهی خود بازگردند. فطرتی که ذاتاً الهی و پاک است. مطمئناً چنین جوانانی پاسدار ارزش های انقلاب اسلامی خواهند بود. ایشان اوضاع تربیتی و اخلاقی جوانان دانشگاهها را خوب ارزیابی نمودند و اظهار داشتند در دانشگاه ما جوانان بسیار زیاد متدین، خوب و با ایمان داریم که البته بایستی آن را غنیمت شمرد و آنها را حفظ کرد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi