پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:59:23 - دوشنبه 3 اردیبهشت 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دومین دوره جایزه معماری میرحیدر در دانشگاه باهنر برگزار شد
امروز سوم اردیبهشت ماه مراسم بزرگداشت روز معماری و بزرگداشت مرحوم سیدمحسن میرحیدر و دومین دوره جایزه معماری میرحیدر در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد

به گزارش دانشجو آزاد:  دکتر حسین اکبری فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر در این مراسم با اشاره به تشکیل بنیاد عام المنفعه دانشگاه اظهار کرد: مسیر دریافت کمک‌های خیران و هزینه آن در حوزه‌های موردنیاز بهتر است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم میرحیدر و تلاشش در آبادی دانشگاه باهنر و سایر نقاط کشور افزود: رد دست‌های مرحوم میرحیدر در نقاط مختلف کشور و دانشگاه شهید باهنر سال‌ها ماندگار است و او در کنار فعالیت حرفه‌ای در زمینه معماری، در کارهای خیرخواهانه و حمایت از ناشنوایان نیز حضور داشت و منشاء خیر و برکت حتی خارج از دانشگاه بود.

اکبری فرد با اشاره به درگذشت مرحوم میرحیدر در ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ گفت: همسر مرحوم میرحیدر سال گذشته همه دارایی‌شان را وقف دانشگاه شهید باهنر کردند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: جایزه میرحیدر در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری به برگزیدگان رشته معماری اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همسر مرحوم میرحیدر منزلشان در تهران و کرمان را به بنیاد عام‌المنفعه به منظور حمایت از جایزه میرحیدر اهدا کردند، افزود: نخستین دوره جایزه میرحیدر خرداد سال گذشته با حضور خانم رجبی نیا همسر مرحوم میرحیدر در دانشگاه شهید باهنر برگزار شد.

اکبری فرد با اشاره به اینکه قرار است کتابی درباره زندگی‌نامه مرحوم میرحیدر و همسرشان چاپ شود، تصریح کرد: موزه میرحیدر در دانشگاه شهید باهنر برپا شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر صرفی رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: شاهکار مرحوم میرحیدر و همسرش پی‌ریزی اخلاق، ایثار، انسان دوستی و از خودگذشتگی است و اگر ما این روش و منش را داشته باشیم، مانند آنها خواهیم بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی همسر مرحوم میرحیدر و همسر مرحوم افضلی پور بیان کرد: شخصیت والای این دو بانو زیر سایه این دو مرد بزرگ قرار گرفته که باید به معرفی آنها بپردازیم.

دومین دوره جایزه معماری میرحیدر در دانشگاه باهنر برگزار شد

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi