پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:25:07 - یکشنبه 9 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دولت خیال ندارد با متخلفان فیش‌های نجومی برخورد کند/ مدعی‌العموم وارد شود
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: ما این گله را از دولت داریم که چرا درباره حقوق‌های نجومی تاکنون اقدام درخوری انجام نداده است. مردم توقع دارند تا هرچه سریع‌تر رسیدگی شود.

به گزارش “دانشجوآزاد” حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو،با اشاره به راه انداختن فضای تخریبی و دوگانه برخی رسانه‌های هم‌سو با دولت در موضوع املاک نجومی و چشم‌پوشی از مسئله حقوق‌های نجومی، اظهار داشت: در موضوع املاک شهرداری، قالیباف، شهردار تهران برای شفافیت هرچه بیشتر این موضوع  آن را به دستگاه قضا ارجاع داد اما دولت به‌هیچ‌عنوان زیر بار حقوق‌های نجومی نمی‌رود به‌طور مثال نوبخت از صفدر حسینی به‌عنوان ذخیره انقلاب یاد می‌کند و یا در مواردی شاهد هستیم  علی‌رغم اینکه دریافتی‌های بالای ۱۰ میلیون تومان تخلف به شمار می‌رود اما دولت این مسئله را نمی‌پذیرد.

وی  با تأکید بر اینکه شاید دولت این دریافتی‌ها را خلاف نمی‌داند، ادامه داد: ما این گله را از دولت داریم که چرا درباره حقوق‌های نجومی تاکنون اقدام درخوری انجام نداده است، مردم توقع دارند تا هرچه سریع‌تر به این تخلف رسیدگی شود. بنابراین مدعی‌العموم باید به این موضوع ورود کند و ابعاد این مسئله هرچه سریع‌تر مشخص شود.

نوروزی با بیان اینکه اگر دولت خواهان مبارزه با فیش‌های نجومی است، باید افراد متخلف را به دستگاه قضا معرفی و برای روشن شدن این مسئله آن را به قوه قضاییه ارجاع دهد، افزود: تاکنون هرگونه اقدامی که برای شفاف شدن مسئله فیش‌های نجومی صورت گرفته است از سوی دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل ۹۰ بوده و دولت اقدام جدی در این زمینه انجام نداده است!

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین با اشاره به اظهارات نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حقوق‌های نجمی برخی از پزشکان، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر پزشکیان نیز اعلام کرده که پزشک‌هایی هستند که در ماه تا یک میلیارد تومان حقوق و کارانه دریافت می‌کنند؛ از این رو باید موضوع حقوق‌های نجومی را جدی گرفت چراکه مسئله تنها ۴۰۰ نفر نیست، متأسفانه هرجا که قرار است خدمتی به مردم انجام شود افراد در کسوت‌های مختلف پزشک، در آموزش‌وپرورش و… می‌آیند اما در نهایت صاحب آلاف و اولوف می‌شوند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi