پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:27:27 - شنبه 15 مهر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دولت باید در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه تغییر ریل دهد
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم به صورت جدی به آموزش مهارتی و حرفه‌ای پرداخته شده است و به دولت گفته‌ایم که باید در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه تغییر ریل دهد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ محمدمهدی زاهدی ریییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشت خبری مشترک دانشگاه علمی کابردی اظهار داشت: تمام دستگاهها برای بکارگیری نیرو موظفند برای صلاحیت حرفه ای کار کنند به عبارتی سعی شده کاردانها به صحنه بیایند.
وی گفت : دوره های دانشگاه علمی کاربردی سیالند و برای زمان خاص هستند و براساس نیازهای منطقه ای می باشند.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  افزود: اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای با دانشگاه علمی کاربردی متفاوت است، سازمان فنی و حرفه ای متولی صرف آموزش است و مدرک برایش مهم نیست اما دانشگاه علمی کاربردی ورودیش باید مدرک داشته باشد و به خروجی آن مدرک رسمی دانشگاهی دا ده می شود.
زاهدی ادامه داد: در این دانشگاه کیفیت آموزش علم و مهارت و علم و عمل با سایر دستگاه ها متفاوت است .
وی بیان داشت: در سازمان فنی و حرفه ای رشته ها حالت پایدار دارد و باسازی می شود مثل خودروسازی ولی در دانشگاه علمی کاربردی بسته به نیاز منطقه است و به صورت سیال مطرح می شود.
زاهدی همچنین به بودجه سال ۹۶ در رابطه با دانشگاه ها اشاره کرد و اذعان  داشت: براساس بند ح تبصره ۴ بودجه ۹۶ ، ۴۰۰ میلیارد تومان پول به عنوان تسهیلات بانک های عامل برای تجهیزات دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در نظر گرفته شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این بودجه ، مبلغ ۸۰ میلیار تومان برای دانشگاه علمی کاربردی، ۲۰۰ میلیارد تومان سازمان فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیارشان قرار گرفته است تا دانشجویان بتوانند از آخرین تجهیزات استفاده نمایند.

وی گفت: این تسهیلات دوره تنفس دوساله داشته و بعد از آن براساس درآمدهای اختصاصی که دارند، می‌توان زمانبندی کرد.
زاهدی  همچنین به تبصره ۱۴ ماده ۳۵ اشاره کرد و عنوان کرد: فارغ التحصیلان این دانشگاه ها توسط دستگاه هایی به کار گمارده می شوند که بیمه آنها را به عهده بگیرند.
وی افزود:  قرارشده در جدول ماده ۶۶ سهم آموزش مهارتی در طول برنامه ششم از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد برسد.
وی بیان داشت: در قانون به صراحت عنوان شده که دولت باید مقدماتی فراهم کند که دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی افزایش ظرفیت دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برنامه ششم به صورت جدی به آموزش مهارتی و حرفه‌ای پرداخته شده است و به دولت گفته‌ایم که باید در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه تغییر ریل دهد.

وی ادامه داد: اینها مسیر خوبی است که بتوانیم نیروهای مورد نیاز کشور را تأمین و مشکلات بیکاری کشور را رفع کنیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi