پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:43:00 - چهارشنبه 17 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
دود قلیانی که به چشم استعمال کننده می رود/مسئولین در اجرای قانون منع استفاده از قلیان دل و زبان را یکی کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مسئولین در ظاهر مخالفتی ندارند زیرا که منطق قوی است گه قانون مقررات مانع این موضوع شده به صراحت بدون شک و تردیدی هم مضرات قلیان و خطرات آن برای سلامت مردم برکسی پوشیده نیست و امیدوار هستیم در عمل هم همراهی لازم را داشته باشند و دل و زبانشان عملشان یکی باشد.

علی اکبر حق دوست در گفتگوی با خبرنگار“دانشجوآزاد” دررابطه با منع استفاده از قلیان در مجامع عمومی گفت:تاثیرات مخرب و بدی که در جامعه به خصوص در قشر جوان و خانوم ها دارد بر کسی پوشیده نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در استفاده نکردن از قلیان قوانین مقررات هم به اندازه کافی وجود دارد، که از  مصرف آن جلوگیری شود،البته یک سری تبعات اجتماعی دارد که ممکن است مردم  از مضرات و مسائل خطرناکی که دارد مطلع نباشند و از طرف دیگر افردای که برایشان درآمد زایی ایجاد شده است در حال حاضر اعتراضشان طبیعی است که یه سری حرکت های اجتماعی در برابر این موضوع باشد.

وی اظهار داشت:جوانان ما به مصرف قلیان گرایش پیدا می کنند زیرا که از مضرات آن به درستی اطلاع ندارند،که این موضوع باید اطلاع رسانی شود، هم از رسانه ها تشکر و هم خواهش می کنم که این اطلاع رسانی را بیشتر کنند تا جوانان جامعه ما بیشتر از این مضرات مخرب اطلاع داشته باشند.

حق دوست تصریح کرد :ممکن است در قلیان های که عرضه می شود مقداری شیشه باشد نمی شود منکر این موضوع شد اما به صورت گسترده در همه جا نیست ولی مواردی هم به گوش من رسیده است و عده ای که سود جویانه مجوزهای گرفتند و درآمدشان از سرو قلیان است زیرا که سرو قلیان سود بسیار بالا و قابل ملاحضه ای دارد و طبیعی است که چشم پوشی از این سود بسیار مشکل و اعتراض های را درپی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد:تمام ارگان های جامعه خصوصا مدیریت های مختلف جامعه باید واکنش نشان دهند ،این وظیفه دانشگاه علوم پزشکی و وزرات بهداشت است، اماکن،فرمانداری استانداری و نیروی انتظامی که تا الان ما را یاری کردند بیشتر ازپیش در جلوگیری از این موضوع کمک کنند.

حق دوست در پایان افزود:آنچه از گفته ای مسئولین شهر و تمام ارگان ها و اصناف دریافت می کنیم  موافقتشان با جمع آوری قلیان ها از سطح چای خانه ها می باشد و در ظاهر مخالفتی ندارند زیرا که منطق قوی است گه قانون مقررات مانع این موضوع شده به صراحت بدون شک و تردیدی هم مضرات قلیان  و خطرات آن برای سلامت مردم برکسی پوشیده نیست و امیدوار هستیم در عمل هم همراهی لازم را داشته باشند و دل و زبانشان عملشان یکی باشد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi