پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:29:08 - پنجشنبه 14 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیانیه بسیج دانشجویی 200 مرکز آموزش عالی استان کرمان؛
دشمن در پی تجربه آزمون شکست خورده دیگری است/ مسئولیتِ مدیران، تنها رای جمع کردن نیست
بسیج دانشجویی بیش از ۲۰۰ مرکز آموزش عالی استان کرمان با صدور بیانیه ای اعلام کردند: اکنون که دشمنان ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با شکست در عرصه های مختلف مواجه شده اند، با طرح شیطانی ایجاد اختلاف بین صفوف مستحکم مردم از طریق شبکه های مجازی، از احساسات پاک و مطالبات به حق مردم، سوء استفاده کرده و آزمون شکست خورده دیگری را تجربه می کنند.

به گزارش “دانشجوآزاد” در پی رخ داد برخی ناارامی های اخیر در کشور؛ بسیج دانشجویی بیش از ۲۰۰ مرکز آموزش عالی استان کرمان بیانیه ای به شرح ذیل صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود خدا بر امام بزرگواری که راه طریقت آموخت و مسیر را برای حرکت رو به رشد جامعه بشریت هموار نمود تا درک جوانان و نوجوانان این مرز و بوم را حتی از گهواره عیسوی قال إنی عبدالله توسعه دهد و با لاله گون نمودن این مسیر فرش قرمزی را از خون خود پهن نماید تا در تمام قله‌های علم و حقیقت دانشجویان ما جهان را شکافته و دُرَرِ گرانبهای خود را در بیداری اسلامی به رخ جهانیان کشانده و در این مسیر از ولایت پذیری و در مسیر ولی امر بودن کوتاهی نکرده و فتنه‌های جمل گونه بزرگی را پشت سر گذاشته و با افتخار؛ سربلند در محضر امام زمان (عج) خویش خود را مدافع ولی و حرم و جامعه اسلامی می‌داند.

خداوندا حفظ بفرما مردمانی از جنس بصیرت را که خوب می‌دانند تولّی و تبرّی از فروع اساسی دین، همان دینی که در مسیر فطرت پاک بشری خود که همان « فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا» است؛ با دوستی با خدا و دشمنی با دشمنان خدا موقعیت شناس بوده و با همه ناملایمات جامعه بشری دست از حق و حقیقت که همان آرمان خواهی روز واپسین است بر نخواهند داشت و می‌دانند که تبعیت از رهبری و امام خویش تنها برگ برنده‌ای است که دشمن لحظه به لحظه برای آن برنامه شوم دارد.
درود بر مردمانی که وقتی کشور اسلامی مورد تهدید دشمن است، آماده‌ی دفاع از ارزش‌ها و میهن اسلامی و پرچم برافراشته‌ی اسلام است و اوست که می‌تواند ادعا کند که اگر امام زمان(عج) بیاید، پشت سر آن حضرت در میدان‌های خطر قدم خواهد گذاشت و این مشارکت مردم در دفاع از کیان انقلاب و از عزّت و آبرو و سربلندی کشور نعمت بزرگی است و بزرگترین نعمت خدا وجود این نظام است و بزرگترین معروف، دفاع از این نظام است که هر دو باید پاسداشت شود و برای رفع نیاز ها و مشکلات آنها قدمی مهم برداشت تا هر دو بتوانند به عنوان عنصر موثر، بازوان قدرتمند جامعه مهدوی باشند.
اکنون که دشمنان ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با شکست در عرصه های مختلف مواجه شده اند، با طرح شیطانی ایجاد اختلاف بین صفوف مستحکم مردم از طریق شبکه های مجازی، از احساسات پاک و مطالبات به حق مردم، سوء استفاده کرده و آزمون شکست خورده دیگری را تجربه می کنند، اتفاقات چند روز اخیر نشان می دهد دشمن از خواسته‌های به حق مردم در بحث معیشت استفاده نموده و با حاشیه‌سازی و جوسازی نگاه منتقدانه مردم را به مباحث اقتصادی کشور در جریان دسیسه‌های آشفته خود قرار داده و به عنوان مدافعان مردم، به جان و آبرو و مال مردم خسارت وارد و امنیت، اولین فاکتور آرامش، را تهدید نموده است. لذا دشمن بداند این مردمان شاید از وضع معیشتی گله مند باشند اما بصیرت سرلوحه کارشان است و از مسیر قانون، حق مسلم خود را مطالبه خواهند نمود و نه تنها خود را بازیگردان ابوجهل و ابولهب‌ها نخواهد نمود بلکه در مقابل دشمن داخلی و بیرونی براساس تبری از دشمن خدا ایستادگی و از این مسیر قدمی به عقب بر نخواهند گشت و به حول و قوه الهی و با هوشیاری بار دیگر پوزه دشمنان را به خاک خواهیم مالید.
اما مسئولان باید بدانند که مردم ما در صحنه‌هایی که انقلاب به وجود آنان نیاز داشته حضور داشته‌اند لذا مسئولان باید پاسخگوی مسئولیت‌های بزرگ خودشان در مقابل ملت باشند و روح پرسشگری در مردم وجود داشته باشد. مسئولیت به همین علت محترم است و به همین جهت است که مردم برای مسئول احترام قائلند؛ چون پشت سر کار و تصمیم‌گیری او دنیایی از مسؤولیت وجود دارد که او قبول می‌کند. اگر این شخص خود را مسؤول دانست، واقعا شایسته‌ی این تکریم و احترام هم هست؛ اما اگر مسئول ندانست، همه چیز مشکل می‌شود و مسئولان باید بدانند مردم‌سالاری فقط این نیست که انسان تبلیغات و جنجال کند و بالاخره عده‌ای را به پای صندوق ها بکشاند و رأیی را از مردم بگیرد، بعد هم خداحافظ؛ هیچ کاری به کار مردم نداشته باشد! بعد از آن‌که این نیمه‌ی اول تحقق پیدا کرد، نوبت نیمه‌ی دوم است؛ نوبت پاسخگویی است و مردم حق دارند بعد از گذشت زمان معقولی، از مسؤولان هر یک از بخشها سؤال کنند که نتیجه‌ی کار شما چیست؟ باید خودتان را برای پاسخگویی آماده کنید باید کار را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید محصول و نتیجه‌ی آن را به مردم نشان دهید و دلیل نقایص آن را باز گویید. مردم حسابگر و هوشیاراند.
در این مجال بسیج دانشجویی استان کرمان ضمن محکوم نمودن فعالیت‌های ضد انسانی روزهای اخیر عده‌ای فتنه‌گر و اغتشاشگر که با دادن شعارهای ساختارشکنانه علیه نظام اسلامی و مسئولان، این اعتراضات را به بیراهه و انحراف کشاندند. این افرادی که از جنس مردم نیستند و بازیگردان دسیسه‌های نابخردانه دشمن شده‌اند از مردم نجیب ایران اسلامی می خواهد با نصب العین قرار دادن قانون و ضمن مطالبه‌گری برای بهره‌گیری از حق معیشت خود با محکوم نمودن دسیسه های دشمنان در مقابل این هجمه عظیم همچون گذشته ایستاده و از مسئولان امنیتی و نظامی و انتظامی خواسته تا با جدیت بیشتر در مقابل افرادی که دشمنی را برای این مردم به قیمت ارزان دسیسه کرده‌اند برخورد نمایند در نهایت از نمایندگان مجلس و دولت محترم می‌خواهیم در اولین قدم شیوه اقتصاد مقاومتی را که نگاه مقام معظم رهبری جهت مدیریت جامعه مطلوب اسلامی است برای پویایی اقتصادی این نظام تمام و کامل اجرا نمایند و در راستای مباحث اشتغال جوانان و معیشت و سلامت و فرهنگ مردم بر اساس آموزه‌های دینی که حق یک شهروند جامعه اسلامی است از هیچ تلاشی فرو گذار نشوند.

 

«یا مَن یَکفی مِن کُلِّ شَی‏ءٍ و لا یَکفی مِنهُ شَی‏ءٌ اِکفِنی ما أَهَمَّنی مِمّا أَنا فیهِ فَإنّی أَرجو أَن یُکفى ما هُوَ فیهِ مِنَ الغَمِّ إِن شَاءَ اللَّهُ تَعالَى»

و السلام علی من اتبع الهدی (سوره طه، آیۀ ۴۷) و درود بر آن کس که از راه راست پیروی نماید.

بیانیه شورای تبیین مواضع ۲۰۰ مرکز آموزش عالی بسیج دانشجویی استان کرمان

 

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi