پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:33:23 - سه شنبه 7 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دستاوردهای انرژی هسته‌ای کشور در دانشگاه باهنر کرمان به نمایش گذاشته می‌شود
دستاوردهای انرژی هسته‌ای کشور در سه بخش مرور چرخه سوخت، نیروگاهی و کاربردهای صنعت هسته‌ای در صنایع در دانشگاه باهنر کرمان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش دانشجو آزاد: حسن اکبری‌فرد صبح امروز در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای انرژی اتمی، با بیان اینکه اعتقاد داریم که در کشف و نشر علم باید توانا باشیم و انسان در کشف سایر مخلوقات خداوند نقش مهمی دارد، اظهار داشت: دانشمندان زیادی عمر خود را صرف کشف یک پدیده کردند و یک علم را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند در نشر این علم نقش مهمی ایفا کنند، گفت: ایران جزو کشورهای بزرگی در کشف و نشر علم به‌ویژه علوم بنیادی است و در علوم فناوری هسته‌ای دستاوردهای خوبی داریم که حاصل زحمات شبانه روزی دانشمندان کشور است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه امروز ما به فناوری هسته‌ای کشور افتخار می‌کنیم و باید این علم در جامعه نشر داده شود و با به نمایش گذاشتن آن امیدآفرینی کرد، ادامه داد: بر اساس رسالت دانشگاه نمایشگاه‌هایی برای نشر علوم مختلف در محیط دانشگاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این راستا نمایشگاه دستاوردهای دانش هسته‌ای کشور در دانشگاه شهید باهنر برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه همزمان با هفته پژوهش در این دانشگاه برگزار می‌شود و شنبه یازدهم آذرماه آیین افتتاحیه نمایشگاه است.

اکبری‌فرد بیان کرد: تالار افضل دانشگاه شهید باهنر کرمان برای برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانش هسته‌‌ای انتخاب شده است تا با توجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم مشکلی برای برگزاری نمایشگاه وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه علوم هسته‌ای یک رخداد بزرگ است که در دانشگاه باهنر برگزار می‌شود و بازدید آن توسط دانشجویان بسیار اهمیت داشته و ایجاد انگیزه می‌کند، گفت: این نمایشگاه در سال‌های ۹۲ و ۹۸ نیز با همکاری سازمان انرژی اتمی در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شده است.

محمدتقی شجاعی، مدیر امور نمایشگاه‌های سازمان انرژی اتمی نیز در این نشست خبری، اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه و به‌ویژه دانشگاه‌های کشور و به‌ویژه دانشگاه‌های مادر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دستاوردهای سازمان انرژی اتمی نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در زندگی مردم در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

مدیر امور نمایشگاه‌های سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در سه بخش مرور چرخه سوخت، نیروگاهی و کاربردهای صنعت هسته‌ای در صنایع مختلف برگزار می‌شود، افزود: دستاوردهای انرژی هسته‌ای کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان یک استان کشاورزی است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های استان کرمان، سامانه‌های پرتو درمانی مواد غذایی و سامانه‌های پلاسما در این نمایشگاه در معرض دید قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi