پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:14:28 - یکشنبه 10 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در مذاکرات تیرماه آمریکا به مقصود خود نخواهد رسید/آمریکا ۶ ماه بعد از بازدید از مراکز نظامی عراق به این کشور حمله کرد
یک فعال دانشجویی گفت: در مذاکرات تیرماه آمریکاه به مقصود خود نخواهد رسید.

محمدحسین عباسی در رابطه با آینده مذاکرات هسته ای در گفتگو با خبرنگار دانشجو آزاد گفت: متاسفانه نمی توان آینده خوبی متصور بود چون آمریکا از زیادخواهی خود کوتاه نمی آید؛ همچنین تیم مذاکره کننده طبق همدلی و همزبانی ملت و دولت به خواست ملت و رهبری احترام می گذارند و عزت ملت را در مذاکرات حفظ می کنند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان افزود: پیش بینی بنده این است که در تیرماه به نتیجه خاصی نمی رسیم نه آمریکا به مقصود خود می رسد و نه ایران با غرب به نتیجه ای می رسد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: ضرر این مذاکرات برای ایران بیشتر است زیرا مذاکره برای مذاکره به ضرر ماست؛ بدلیل اینکه ما تمام توان خود را روی مذاکرات گذاشتیم و تمرکز خود بر مواردی مانند اقتصاد مقاومتی و تولید ملی در داخل را از دست داده ایم و در سیاست خارجی هم باتوجه به اتفاقات منطقه نباید از جبهه مقاومت دور بیفتیم.

عباسی با اشاره به سخنان اخیر رهبری تصریح کرد: رهبری، ملت ایران و تیم مذاکره کننده هیچگونه بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان چه از جانب آژانس انرژی اتمی یا دیگر سازمانهای بین المللی را اجازه نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید از تاریخ عبرت بگیریم در گذشته آژانس اطلاعات دانشمندان هسته ای را پخش کرد و آنها مورد تهدید قرار گرفتند و برخی به شهادت رسیدند.

دبیر شورای تبیین مواضع دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد:همچنین در مورد بازدید از مراکز نظامی باید از جنگ عراق درس بگیریم که آمریکا وقتی به بهانه هسته ای و شیمیایی از مراکز نظامی عراق بازدید کرد ۶ ماه بعد به این کشور حمله کرد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: ما به تیم مذاکره کننده هسته ای اعتماد کامل داریم و با اتفاقات اخیر دولت باید پیش بینی کند که عده ای افراد سوء برداشت می کنند از فعالیت های دولت کما اینکه وقتی رهبری خط قرمزها را پررنگ تر می کنند افزایش قیمتهایی در برخی کالاهای اساسی وجود دارد که این شائبه وجود دارد که این اتفاقات در جهت کمرنگ تر کردن خط قرمزها رخ می دهد.

عباسی در پایان عنوان کرد: امیدواریم سوء برداشتهایی اینچنین در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت خللی در این رابطه ایجاد نکند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi