پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:40:35 - جمعه 30 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در سخنرانی دانشجویان پیش از خطبه های نماز جمعه رفسنجان مطرح شد:
در شهر پسته سم را مردم استنشاق میکنند و ثروت به جیب چپاولگران میرود/توجیه و قانونی جلوه دادن حقوق های نجومی دل مردم را به درد می آورد
در پی توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر سخنرانی دانشجویان در اجتماعات علی الخصوص در نماز جمعه، حسین دره کردی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر(عج) پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان به سخنرانی پرداخت

به گزارش “دانشجوآزاد در پی توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر سخنرانی دانشجویان در اجتماعات علی الخصوص در نماز جمعه، حسین دره کردی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر(عج)  پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان به سخنرانی پرداخت که متن آن به شرح ذیل می باشد:

دانشجوآزاد

دانشجوآزاد

بسم ا… الرحمن الرحیم

والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و ان الله لمع المحسنین
السلام علی المهدی الذی یملا الارض قسطا و عدلا کما مُلِئَت ظلما و جورا

با عرض سلام و خدا قوت خدمت همه شما نمازگزاران  و ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام شهادت سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با بصیرتش.

و با سلام بر روان پاک امام خمینی ره و شهدای عزیز انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم.

خداوند را شاکریم که امروز تریبونی به ما دانشجویان  اختصاص داده شد تا با همشهریان خود صحبت کنیم ومفتخریم که تریبون های دانشجویی نماز جمعه به ابتکار رهبر اندیشمند انقلاب رقم خورد.

اکنون  در اولین نوبت از تریبون دانشجویی نماز جمعه  ، بنده به عنوان نماینده جمعی از دانش جویان از این سنگر انقلاب اعلام می نمایم که ما دانشجویان برآمده از دل همین مردم هستیم و از همین جنس و رنگ و با دغدغه ها و دردهایی مشترک. نیامده ایم که گوشتان را پر کنیم از شعارهای رنگارنگ و وقت عبادت شماعزیزان را ارزشمند میدانیم.

و گرامی میداریم یاد شهید مظلوم دکتر بهشتی را که گفت دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود، دغدغه و درد امروز ما کم رنگ و یا فراموش شدن اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی در ذهن برخی مسوولان است ، امروز نسل سوم انقلاب نگران این است که با رویکرد و عملکرد برخی مسوولان جز پوسته ای از این انقلاب برای آیندگان باقی نماند ، و اما ما فراموش نمیکنیم آرمان های امام  را که عبارت است از استقلال همه جانبه ، آزادی، استکبار ستیزی،کرامت انسانی و عدالت اجتماعی.

۱-چندین سال پیاپی است که امام خامنه ای(مد ظله العالی) بر مساله اقتصاد مقاومتی تاکید جدی دارند و اقتصاد را اولویت مهم کشور مطرح کردند و مسایل خرد و کلان اقتصاد مقاومتی در دیدارهای مختلف تبیین نموده اند و بارها در این مورد هشدار داده اند،  اما متاسفانه در این چهار سال گذشته مسوولان دولتی به جای توجه به ظرفیت های این مرز و بوم که شامل منابع عظیم انسانی و طبیعی است، افق نگاهشان را به خارج از مرزها دوختند و راه حل مشکلات را در جایی دیگر جستجو میکنند و بیصدا عبور کردند از کنار تعطیلی کارخانه های کوچک و بزرگ و بیکاری جوانان این ملت که نرخ بیکاری امروز نسبت به سال گذشته یک درصد بیشتر  شده ، عدم مقابله جدی با فساد، مشروع جلوه دادن حرام خواری و حقوق های نجومی و بی توجهی به دستور اکید مقام معظم رهبری به پیگیری این مساله‌، رشد روز افزون قاچاق و له کردن تولید داخلی و مسایل دیگری که هست و همگی مطلع اید.
اما ما هیچگاه امیدمان را از دست نمی دهیم و همواره آستین همت بالا میزنیم برای حل مشکلاتی که در توان ماست ، به مدد اعتمادی که امام راحل به جوانان داشت و امیدی که حضرت آقا به ما فرزندان خود دارند ، امروز دست یاری میطلبیم از یک به یک شما  و حمایت مسئولین انقلابی که در جمع ما نیز حاضرند و صدای بنده را می شنوند، ما آمده ایم تا بگوییم اگر نیروهای انقلابی امروز مثل سابق دست در دست هم دهند و دل ها را یکی کنند به پشتوانه این مردم می توانیم شهرمان را ابادتر و با نام و نشان تر از این در کشورمان و حتی جهان معرفی کنیم. چرا که این ظرفیت را داریم چه از نظر منابع انسانی و چه منابع مالی و طبیعی و چه از شخصیت های ارزشمند حاضرو فعال در شهرستان و حتی کسانی که به هر دلیلی از این شهر رفته اند اما دلشان برای شهرشان می تپد و می خواهند برای پیشرفت شهرشان تلاش کنند.
هرگاه سخن از رفسنجان به میان می آید، ناخودآگاه باید سخن از طلای سبز آن گفت ،محصول پسته که بزرگترین صادرات غیر نفتی کشور است و بازار جهانی ان در دستان ایرانیان می باشد و نمونه اش در دنیا بی نظیر است که زحمتش را کشاورز و کارگر ما باید بکشد و سَمش را مردم ما استنشاق کنند، اما ثروتش را کسانی دیگر چپاول کنند، فقط و فقط به این دلیل که متاسفانه عزمی راسخ در زمینه معرفی، فرآوری و تولید ارزش افزوده و جذب بازار داخلی و خارجی برای فروش این محصول با ارزش و پر زحمت وجود ندارد.
حال که حرف از پسته به میان امده است اجازه دهید اندکی با جزییات سخن بگویم و انتقاد خود که دغدغه شما مردم نیز هست، را مطرح کنم.
متاسفانه اخیرا شاهد کاهش ۳۰ درصدی قیمت پسته نسبت به سال گذشته بودیم که با وجود کم ابی های موجود و بهای تمام شده بالا از کود و سم و … و تک محصولی بودن اکثر کشاورزان مشکلی به مشکلات مردم افزوده است؛ البته ناگفته نماند در رفع مشکل بحران اب و تک محصولی بودن نقد هایی به مسولین وارد می باشد.
اما در مورد کاهش قیمت پس از پیگیری هایی که تیم اقتصاد مقاومتی و مطالبه گری ما انجام داد متوجه ان شدیم که این محصول مهم که به گفته خود مسولین کشوری روی اقتصاد کشور تاثیر گذار می باشد مورد بی توجهی قرار گرفته و بی صاحب رها شده است این در صورتی است که ۳ وزارت خانه جهاد کشاورزی ، صنعت و معدن و اقتصاد و دارایی به صورت مستقیم  مرتبط با موضوع می باشند و متاسفانه هیچ یک از وزارت خانه ها برنامه ای در این راستا ندارند، وزارت جهاد برنامه ای برای تولید پسته ندارد ، وزارت صنعت برنامه ای برای تجارت آن ندارد و وزارت اقتصاد جهت اعطای تسهیلات مالی برنامه ای ندارد.
هفته گذشته اقای مهندس انارکی در مورد تصمیماتی در این خصوص سخن گفتند که باعث منصرف شدن ما از زدن نامه به ایشان و وزارت خانه ها شد اما پس از گذشت یک هفته شاهد هیچ گونه حرکتی نبودیم.
لذا رسما در همین تریبون از ایشان خواهشمندیم که این موضوع را به عنوان نماینده مردم در مجلس و سخنگوی کمیسیون اقتصاد مقاومتی از این ۳ وزارت خانه مطالبه کنند.
البته تیم مطالبه گری ما پیگیر این موضوع خواهد شد و ان شالله در سخنرانی های اینده نتیجه را اعلام خواهیم کرد.
۲-اما موضوع بعد؛
در شهری که خیرینش در کشور سرآمدند و درآمد و آوازه نامش کم نظیر،مشاهده حضور گسترده کودکان کار و زنان و مردان دوره گرد اعم از ایرانی و مهاجر، دلخراش است. آری این یک مشکل کشوری است اما ما در این کشور برای خود ادعاهایی داریم در فرهنگ و اقتصاد. در شهری با این پشتوانه فرهنگی نباید شاهد بروز و متاسفانه شیوع آسیب ها و قبح شکنی هایی باشد که سرنخش به مسائل  خانوادگی و مالی برمی گردد. آری این مشکلات مستثنی از وضعیت حاکم بر کشور نمی باشد اما باید بدانیم که هیچکس جز خودمان دلش برای ما نمیسوزد و بنا بر فرمایشات امام خامنه ای این وضعیت راه حلی ندارد جز مدیریت و عزمی جهادی و مخلصانه.
۳- موضوع بعدی در مورد حقوق های نجومی میباشد که علی رغم دستور صریح مقام معظم رهبری در خصوص پیگیری سریع ان، همچنان روی زمین مانده است که متاسفانه گاهی اقایان حرف هایی در خصوص توجیه و قانونی بودن ان می زنند که دل مردم را به درد می اورد ، پس انصاف کجا رفته است عدالت کجا رفته است اصلا این مفاسد اقتصادی مصداق همان افراد غیر انقلابی اند که با چسباندن خود به انقلاب باعث بدبینی مردم به انقلاب می شوند
خطاب بنده به افرادی است که به دنبال بصیرت می گردند بیایید به جای دنبال کردن احزاب سیاسی، شاخص های انقلابی گری را در افراد جستجو کنید که حضرت آقا در ۲۷ امین سالگرد ارتحال امام به شیوایی بیان کرده اند .
اما کلام اخر خطاب به مسئولین کشوری میباشد
بشناسید این به اصطلاح حامیان حقوق بشر گرگ صفت را که از حیوان پست تراند. امام راحل ما برای مستضعفان فریاد دادخواهی سر میداد .در هفته های اخیر همواره شاهد بمب باران مردم مظلوم و بی دفاع یمن به خصوص در دسته های عزاداری توسط رژیم ملعون و منحوس ال سعود بودیم که متاسفانه کودکان بسیاری را به شهادت رساندند و خداوند لعنت کند شجره ملعونه ال سعود و حامیانش را علی الخصوص امریکا.
بنده به نیابت از تمامی دانشجویان بسیجی و پا در رکاب انقلاب که همواره دوشادوش شما مردم و در همه عرصه ها حضور فعال و موثر داشته اند و رسالت خود را در جبهه دانشگاه تربیت و علم آموزی برای حل مسائل و مشکلات این ملت می دانیم و امیدواریم به فضل خدا و اعتماد شما مردم گام های موثری در راستای پیشرفت هرچه بهتر و موثرتر شهرمان برداریم و پیگیر مطالبات شما مردم باشیم.
والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi