پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:34:13 - سه شنبه 30 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در جلسه ی شورای دانشگاه شهید باهنر کرمان مطرح شد:
دانشگاه ها باید به سمت مهارت افزایی و کار آفرینی پیش بروند
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در جلسه شورا عنوان کرد: دانشگاه باید براساس زمان ماموریت خود را انجام دهد و دانشگاهی پیشرو است که در زمینه‌ها ی مهارت‌افزایی و کارآفرینی کار مثبتی انجام داده باشد.

به گزارش دانشجو آزاد دکتر محمد علی طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان درظهر امروز در  جلسه ی شورای دانشگاه  در خصوص عمل کرد دانشگاه گزارشی را ارائه کرد و عنوان کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان حدود۱۵۰۰۰ دانشجو دارد و آنچه که این دانشگاه را از دیگر دانشگاه‌های استان و جنوب شرق متمایز کرده، تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تعداد گرایش‌ها و رشته‌ها تحصیلات تکمیلی است و نیز حدود ۵۰۰۰ دانشجوی دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد در بیش از ۳۰۰ رشته و گرایش در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال گذشته برای اولین بار در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت تصریح کرد:  بر اساس نتایج رتبه بندی شانگهای که اخیرا” منتشر شده است، بخش مهندسی معدن دانشگاه شهید باهنر کرمان بعد از دانشگاه‌های تهران و صنعتی امیر کبیر دانشگاه شهید باهنر کرمان رتبه ای بین ۵۱- ۷۵ کسب کرده است و امسال هم در رتبه بندی تایمز در فنی مهندسی و علوم کامپیوتر در بین ۱۲ دانشگاه کشور و جزء ۷۰۰ دانشگاه جهان قرار گرفته و در رتبه بندی کشوری رتبه ۵ را کسب کرده است.

 رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان مطرح کرد: دانشگاه شهید باهنر سرآمد جنوب شرق است نسبت به دانشگاه تهران از نظر کنکور و کارشناسی با ورودی‌های ضعیفی روبرو است و دانشگاه شهید باهنر در آمار قبولی کارشناسی ارشد جزء دانشگاه‌های برتر کشور است که از یک ورودی ضعیف به خروجی قوی رسیده‌ است.

طاهر حرکت دانشگاه به سمت مهارت‌افزایی و کارآفرینی را الزامی دانست و افزود: دانشگاه باید براساس زمان ماموریت خود را انجام دهد و دانشگاهی پیشرو است که در این زمینه‌ها کار مثبتی انجام داده باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه نیروهای انسانی ثروت کشور هستند تصریح کرد: در نگاه کلی وقتی می‌خواهند قدرت یک کشور را بسنجند، محورهایی در نظر گرفته می‌شود و یکی از محورهای مهم قدرت، نیروی انسانی است و نیروی فرهیخته در رأس آن قرار دارد.

امام جمعه شهر کرمان با اشاره به اینکه دانشگاه شهید باهنر جزو دانشگاه‌های نام آور محسوب می‌شود اظهار کرد: شورای دانشگاه، یکی از ارکان اصلی دانشگاه است زیرا تصمیم گیری‌ها، تصمیم سازی‌ها و همراهی‌ها جایگاه آن را در دانشگاه ممتاز می‌کند.

وی یکی از اضلاع مهم دانشگاه را رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه دانست و بیان کرد: چرا که آنان دانشگاه را مدیریت می‌کنند و قابلیت‌ها، صلاحیت‌ها و انگیزه‌های آنان در دانشگاه می‌تواند دانشگاه را رو به جلو ببرد، به نحوی که جزو دانشگاه‌های برتر کشور و دنیا شود و خوشبختانه با نگاه به سابقۀ دانشگاه، متوجه خواهیم شد که همیشه رئیس و کارکنان دانشگاه، از بین افراد ارزشمند انتخاب شده‌اند و این حرکتی رو به جلو و روبه رشد است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه حضور یک استاد فرهیخته در دانشگاه بر دانشجویان تاثیر گذار است خاطر نشان کرد:  گرچه این تاثیر مشهود نباشد اما با نگاه به سرگذشت شخصیت‌های برجسته درهمین مرکزعلمی، کسانی فرهیخته شدند که استادان تأثیرگذاری داشتند. کمتر فردی پیدا می شود که جایگاه برجسته‌ای داشته اما نزد اساتید برتر تعلیم ندیده باشد که به‌ لطف الله، دانشگاه شهید باهنر استادانی صاحب نام دارد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: ممکن است بعضی از دانشجویان با نگاهی غیر از انگیزه‌های علمی وارد دانشگاه شوند ولی این فضای دانشگاه است که می‌تواند دانشجو را با این سطح علمی هماهنگ کند. پس دانشجویان می‌توانند دانشگاه را برجسته کنند و این امر در سایۀ فرهنگ، ادب و دین محقق می‌شود.

وی در خاتمه گفت: اگر دانشگاه در زیر سایه فرهنگ و ادب و دین قرار بگیرد قطعا در این دانشگاه رقابت ویژه‌ای شکل می گیرد لذا افراد برجسته‌ای هم از دانشگاه خارج می‌شوند که امیدواریم  برنامه ریزی های شورا به گونه‌ای باشد که کلیۀ ضعف‌های احتمالی را بپوشاند ودر رقابت با سایر دانشگاه‌های برتر دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد و بتواند رتبه‌های بالاتری را کسب کند.

پس از پایان جلسه حجت الاسلام علیدادی سلیمانی از چهل و هشتمین نمایشگاه دستاورد های صنعت هسته ای بازدید کرد

 

انتهای پیام /ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi