پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:46:00 - دوشنبه 1 اردیبهشت 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
باصدور اطلاعیه ای؛
دانشگاه شهید باهنر کرمان به سوالات دانشجویان پیرامون کلاس‌های مجازی پاسخ داد
دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن اطلاعیه‌ای به سوالات دانشجویان پیرامون مشکلات و ضعف‌های کلاس‌های مجازی پاسخ داد.

به گزارش دانشجو آزاد؛ دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن اطلاعیه‌ای به سوالات دانشجویان پیرامون کلاس‌های مجازی پاسخ داد. دانشجویان این دانشگاه که ظرف چند هفته اخیر اعتراضاتی مبنی بر ضعیف بودن اینترنت و عدم دسترسی به سایت، ظرفیت پایین سایت، چگونگی لحاظ شدن غیبت و مشروطی و … داشتند. دانشگاه نیز با انتشار اطلاعیه به پاسخ سوالات دانشجویان پرداخت.

۱- علت ضعیف بودن سرعت اینترنت و عدم دسترسی به اینترنت هم از جهت دانشجو و هم سمت استادان.

عدم دسترسی دانشجویان به اینترنت با کیفیت مناسب بزرگترین مشکل موجود است که به دلیل افزایش شدید مصرف اینترنت در کشور در ایام قرنطینه می‌باشد. از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش‌هایی برای کاهش این مشکل در حال انجام است. افزایش سرعت adsl‌های خانگی و رایگان شدن اتصال به سامانه‌های آموزش مجازی در این راستا است که در حال پیگیری می‌باشد.

با این حال به دانشجویان عزیز توصیه می‌شود حتی الامکان برای دانلود فایل‌ها در ساعات ابتدای روز یا آخر شب اقدام نمایند، زیرا در این ساعات شرایط اینترنت کشور بهتر است. اساتید محترم نیز اگر از بستر‌هایی غیر از adsl استفاده نمایند معمولا کیفیت سرویس بهتری می‌گیرند.

البته درصد کمی از دانشجویان عزیز هستند که اصلا به اینترنت دسترسی ندارند. این عزیزان در صورتی که نمی‌توانند مشکل را بطریقی حل کنند می‌توانند از فرصت‌هایی که در آیین نامه‌های آموزشی دیده شده است استفاده نمایند.

۲- علت ظرفیت پایین سایت در زمان ورود دانشجویان به صورت همزمان و عدم دسترسی به موقع همه دانشجویان.

اختلالات شدید سامانه در اسفند ماه ناشی از ظرفیت پایین آن بود؛ لذا ارتقاء سامانه از نیمه اسفند ماه شروع شد ودر ایام عید ادامه یافت و مرحله تست و رفع اشکالات آن در بازه زمانی ۱۶ الی ۲۴ فروردین انجام شد و عملا از ۲۵ فروردین دوران گذار ارتقاء سامانه به پایان رسید و این سامانه وارد فاز استقرار خود شد. با ارتقاء انجام شده هم اکنون مشکلی بنام ظرفیت پایین سامانه نداریم و سامانه آموزش مجازی دانشگاه قادر است همزمان به بیش از ۲۵۰۰ نفر سرویس دهد که از نیاز دانشگاه خیلی بیشتر می‌باشد. لازم به ذکر است که بیشترین آمار اتصال به سامانه در هفته گذشته حدود ۱۱۰۰ نفر بوده است.

۳- ضعف سایت و عدم دسترسی به کلاس که منجر به غیبت خوردن می‌شود.

دانشجویان ضمن توجه به بند ۵ اطلاعیه شماره یک اداراه کل خدمات آموزشی وبا توجه به اینکه مطالب اکثر دروس به دو صورت برخط و برون خط ارائه می‌شوند و، چون محتوای جلسات برای دانشجو حتی در صورت غیبت در کلاس برخط قابل دسترسی است لذا در این حالت، غیبت تعریفی ندارد. با اینحال دانشجویان گرامی لازم است تلاش خود را جهت حضور در کلاس‌های آنلاین بنمایند.

۴- تعداد غیبت‌های مجاز ترم چقدر است؟

طبق بند ۵ اطلاعیه شماره یک اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه استفاده از محتوی ضبط شده‌ی جلسات برخط و استفاده از پیوست‌های جلسات برون خط به تشخیص استاد به معنی حضور دانشجو است.

۵- مشروطی به چه صورت است؟

مشروطی بقوت خود باقی است. طبق آیین نامه آموزشی هر دوره و هر مقطع در صورتی که معدل دانشجو در یک نیمسال به زیر حد نصاب لازم (کارشناسی ۱۲ کارشناسی ارشد ۱۴) برسد در آن نیمسال مشروط می‌گردد.

۶- حذف تکدرس و ترم تحصیلی امکان پذیر است؟ به چه صورت؟ تعداد دروس قابل حذف؟ طریقه حذف چگونه است؟

بزودی در اطلاعیه شماره ۲ اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه اعلام خواهد شد.

۷- آیا ترم بهار ۹۹-۹۸ شامل سنوات می‌شوند یا خیر؟

طبق بند ۲ اطلاعیه شماره یک اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه نیمسال ۳۹۸۲ جزو نیمسال‌های فعال دانشگاه محسوب شده و از اینرو جزء سنوات دانشجو منظور می‌شود.

۸- جریمه سنوات به چه صورت است؟

طبق آیین نامه آموزشی و مصوبات هیات امنا عمل می‌شود. در صورت تصویب نیمسال بدون سنوات توسط مراجع ذیصلاح، شهریه نزد دانشگاه جهت نیمسال‌های بعد محفوظ می‌ماند.

۹- در صورت حذف درس، شهریه ترم جاری چه می‌شود؟ بازگشت شهریه به چه صورت است؟

شهریه دروس حذف شده به درخواست دانشجو تابع مقررات ابلاغی از سوی وزارت عتف خواهد بود و دانشگاه در حد امکان مساعدت لازم را انجام خواهد داد.

۱۰- امتحانات به چه صورت است؟ حضوری یا غیر حضوری؟

دانشجویان در خصوص امتحانات میان ترم به بند ۸ اطلاعیه شماره یک اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه توجه نمایند. برگزاری امتحانات پایان ترم توسط وزارت در حال بررسی و تصمیم گیری است که به محض ابلاغ اعلام خواهد ش

۱- در صورتیکه دانشجویان میهمان حذف ترم نمایند آیا ترم آینده قادر به مهمان شدن هستند؟

دانشجوی میهمان تنها در صورتی تمدید مهمانی نمی‌شود که مشروط گردد و تمدید مهمانی با درخواست دانشجو در اردیبهشت ماه و از طریق سامانه وزارت عتف قابل بررسی است.

۱۲- یکسری دروس فقط در ترم‌های زوج ارائه می‌شوند. آیا در صورت حذف این دروس در ترم بعدی ارائه می‌شوند؟

برگزاری دروس در هر ترم به عهده بخش و دانشکده است از اینرو توصیه می‌شود دانشجو حتما قبل از اقدام برای حذف دروس با بخش مورد نظر و استاد مشاور خود در بخش هماهنگی لازم را انجام دهد.

۱۳- اگر دانشجو درسی را حذف نکرده باشد و پاس نکند. سنوات دانشجو محسوب می‌شود؟

آیین نامه آموزشی و مقررات برای برقراری عدالت آموزشی برای همه دانشجویان تنظیم شده است طبیعتا دانشجویانی که از مقررات آموزشی تبعیت نمی‌کنند با آن‌ها بر طبق مقررات عمل خواهد شد. با اینحال، با توجه به شرایط خاص نیمسال جاری و جهت ترفیه حال دانشجویان، تا ۳ روز قبل از برگزاری امتحان پایان ترم که تاریخ آن متعاقبا اعلام می‌شود امکان حذف درس وجود دارد.

۱۴- شرایط حذف یا عدم حذف کلاس‌های دروس عملی کارگاهی به چه صورت است؟

در این خصوص طبق بند ۶ و ۷ اطلاعیه شماره یک اداره کل خدمات آموزشی عمل خواهد شد.

حضور دانشجو در کلاس‌ها پس از ابلاغ ستاد کرونا قابل انجام است و در صورت مهیا نشدن حضور دانشجو، دروس عملی در انتخاب واحد این نیمسال حفظ شده و در تابستان یا نیمسال آینده تکمیل خواهد شد. در صورت تمایل، دانشجو صرفا در نیمسال جاری می‌تواند درس عملی خود را نیز حذف نماید. البته به دانشجویان توصیه می‌شود جهت حذف، با شتاب زدگی اقدام ننمایند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi