پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:31:53 - چهارشنبه 26 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه شهید باهنر میزبان گردهمایی بین‌المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی
عضو گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: هجدهمین گردهمایی بین‌المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه امسال به میزبانی دانشگاه باهنر کرمان برگزار خواهد شد.

 به گزارش دانشجو آزاد:  حامد حسینخانی عضو گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: هجدهمین گردهمایی بین‌المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه امسال به میزبانی دانشگاه باهنر کرمان برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی هجدهمین گردهمایی بین‌المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر حفظ، پاسداشت، گسترش و ترویج زبان فارسی دارند، بیان کرد: دانشگاه باهنر با دانشگاه‌های دیگر کشور‌ها در منطقه که در حوزه زبان وادبیات کار می‌کنند، تفاهمنامه و فعالیت دارد و در حال رایزنی با دانشگاه‌های تاجیکستان هستیم ضمن اینکه اخیراً هیئتی از دانشگاه روسیه در دانشگاه کرمان حضور یافت.

او تاکید کرد: وظیفه دانشگاه‌ها در این حوزه پراهمیت‌تر است از جمله دانشگاه شهید باهنر کرمان در حوزه زبان و ادب فارسی فعالیت‌های پرثمری داشته‌است.

معرفی رساله‌های برتر مقطع دکترا

سپس بهجت السادات حجازی، دبیر علمی هجدهمین گردهمایی بین‌المللی ترویج زبان و ادبیات فارس نیز گفت: در این گردهمایی از بهترین رساله دکتری در زمینه ادبیات فارسی که در سال ۱۴۰۱ دفاع شده باشد نیز تجلیل خواهد شد.

او با اشاره به اینکه بهترین اثر پژوهشی شامل کتاب، نرم افزار نیز معرفی می‌شود، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم این همایش، تقویت زبان فارسی و ترویج آن به‌ویژه در بین نسل جوان جامعه است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi