پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:59:16 - سه شنبه 31 مرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه در خدمت جامعه؛ مرجعیت علمی و رسانه‌ای را پاس بداریم
– بازدید رییس و برخی اعضای هیات رییسه دانشگاه شهید باهنر کرمان از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) این استان محل بحث و تبادل نظر درباره مسائل مختلفی بود از مرجعیت علمی و رسانه‌ای تا کارکرد دانشگاه در کف جامعه و ضرورت اطلاع رسانی از افتخارها و افتخارآفرینان علم.

به گزارش دانشجو آزاد: حسین اکبری فرد رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان روز سه شنبه در جریان دیدار با خبرنگاران ایرنا در استان کرمان نقش این خبرگزاری ملی و رسمی کشور که از سال ۱۳۱۳ فعالیت دارد را در بخش های مختلف ستود و با تاکید بر ضرورت پاسداشت مرجعیت علمی دانشگاه ها گفت: اگر دانشگاه نتواند مسائل جامعه را کند، پس کدام نهاد دیگر می تواند این کار را با اصول علمی انجام دهد؟

وی با اشاره اهمیت به مرجعیت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی گفت: حل مشکلات و مسائل جامعه نیاز به بررسی های علمی دارد تا به مسیر درستی برسد.

اکبری فرد کادرسازی، تعامل با جامعه و ایفای مرجعیت علمی را از اولویت های مهم دانشگاه برشمرد و اظهارداشت: دانشگاه جزو نهادهایی به شمار می رود که به لحاظ مسائل علمی باید مرجعیت خود را حفظ و همزمان با جامعه ارتباط داشته باشد تا بتواند مسائل آن را نیز حل کند.

به گفته وی از منظر ارتباط با جامعه و موفقیت در کادرسازی نیاز به فعالیت های حرفه ای رسانه ای است تا ضمن این کار، موفقیت های علمی دانشگاه نیز به جامعه بازگو شود؛ در این زمینه نیازمند توسعه همکاری ها و تعامل با رسانه ها هستیم.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان خاطرنشان کرد: مخاطب بسیاری از فرمایشات مقام معظم رهبری، جامعه نخبگی مانند اساتید، متخصصان و به طور کلی جامعه دانشگاهی است که امیدواریم بتوانیم خبرهای امیدوار کننده را بیشتر و بهتر در معرض جامعه قرار دهیم و جامعه را امیدوار نگه داریم.

اکبری فرد گفت: از یکسو شاهد تحولات و اقدامات علمی بسیار خوب و مناسبی هستیم که بازتاب آنها برای جامعه مفید است و می تواند امیدآفرین باشد و از سویی در جامعه مشکلات بسیاری داریم که جامعه علمی برای آنها نسخه درمان علمی و عملی دارد که درصورت توسعه فعالیت های رسانه ای می تواند این ۲ مهم به کارکرد بهتر برسد.

وی در عین حال افزود: در شرایطی که رسانه های معاند برخی مسائل که از نظر آنها خبر است را بزرگ نمایی و به دغدغه اصلی افراد تبدیل می کنند و زمینه های نا امیدی را در جامعه ترویج می دهند، انتشار اخبار به شکل مناسب و امیدآفرین بسیار اهمیت دارد.

اکبری فرد با بیان اینکه ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه باهنر داریم که همین تعداد، خودشان مخاطبان موثری از جامعه هستند گفت: امیدوار کردن این جمعیت جوان مهم است که باید برای آن برنامه داشت.

وی افزود: در دانشگاه باهنر ۱۶ نفر دانشمند برتر از نظر سطوح علمی ملی و جهانی داریم که هر کدام گنجی هستند و اگر بتوانیم جملاتی از آنان منتشر کنیم هم قدرشناسی کرده ایم و هم توانسته ایم نظرات آنان را در راستای امید آفرینی به جامعه انتقال دهیم.

چگونگی حل مشکلات جامعه

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی باید در حل مشکلات جامعه ایفای نقش کند و در این زمینه در کرمان نیز کارهای زیادی انجام شده است گفت: یکی از اساتید دانشگاه باهنر چند روز قبل مشکل خشکیدگی خرما را تنها با ۸۰ هزار تومان هزینه (برای هر نخل)حل کرده است.

وی افزود: یا به طور مثال در بحث سرمازدگی محصولات کشاورزی در شمال استان ورود کردیم که از این مسائل زیاد در جامعه وجود دارد.

اکبری فرد تاکید کرد: جامعه دانشگاهی گنجی هستند که اگر سینه باز کنند برای بیشتر مشکلات و مسائل راه حل دارند و ضرورت دارد به گوش جامعه برسد.

قدمت و سیاستگذاری در ایرنا

اکبری‌فرد همچنین با اشاره به کارکردهای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که از قدمت زیادی برخوردار است اظهارامیدواری کرد که در نتیجه تعامل بیشتر با این رسانه بتوان خبرهای بیشتری از جامعه دانشگاهی به جامعه منتقل کرد.

در این دیدار داود میاندهی رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان نیز ضمن تشریح فعالیت های این خبرگزاری از آمادگی ایرنا برای تعامل بیشتر با جامعه دانشگاهی خبر داد و بر ضرورت پاسداشت مرجعیت رسانه های رسمی تاکید کرد تا در نتیجه همراهی با نهادهای مختلف بتوان اطلاع رسانی را در چارچوب ساختارهای کارشناسی و علمی بهتری انجام داد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi