پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:25:07 - سه شنبه 27 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاهیان با بینش و تفکر به عتبات سفر کنند
عصر روز گذشته جمعی از زائرین دانشگاهی عتبات با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا دیدارو گفتگو کردند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی لبیک از کربلای معلی عصر روز گذشته جمعی از زائرین دانشگاهی عتبات با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا دیدارو گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی ضمن عرض خیرمقدم به دانشجویان واساتید دانشگاه ها،گفت:دو نوع سفروجود دارد یکی آفاقی، یعنی از شهری به شهر دیگری سفرکردن و دیگری هنگامی معنا پیدا می کند که برای یک سفر بزرگترزمینه سازباشد.سفربزرگتر،سفراَنفسی است که دردرون خودمان شکل می گیرد یعنی ازدرون سفرکنیم.

وی افزود:هردو سفر به شکلی بهره های خود را دارد. در سفراول، انسان حال وهوای معنوی تازه ای می گیرد و در سفردوم از نظر فکری و بینشی به درجه بالاتری می رسد. حضرت امام صادق (ع) فرمودند:”سفرکنید تا سالم باشید وغنیمت و بهره ببرید.”

وی ادامه داد:هنگامی که به این سفر معنوی مشرف می شوید، سعی کنید که ازدسته دوم سفرها یعنی سفرهای درونی هم بهرمند شوید. یعنی با چشم باز،با بینش و تفکر به این سفر بیائید چون در این سرزمین که حماسه عاشورا در آن شکل گرفت، ازطرفی تمام زشتی ها و ازطرفی دیگر تمام زیبایی هایی را به نمایش گذاشتند و ما باید جایگاه خودمان را دراین نمایش پیدا کنیم و از خلق کنندگان زیبایی این حماسه که ائمه معصوم و اهل بیت(ع) می باشند، الگوبرداری کنیم.

درادامه دانشجویان نقطه نظرات و سوالات خود را درمورد عتبات دانشگاهیان با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مطرح کردند که مورد استقبال ایشان قرارگرفت.

دراین جلسه آقای همدانی نماینده ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان درعراق و حجت الاسلام والمسلمین کیاپاشا جانشین ستاد کربلا حضورداشتند و درپایان ازطرف دفتربعثه مقام معظم رهبری در عراق هدایایی به رسم یاد بود به زائرین دانشگاهی تعلق گرفت.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi